Bobacken

Alla inlägg den 25 februari 2013

Av Yvonne - 25 februari 2013 19:22

Det är bökigt väder just nu tycker jag. Skitigt, isigt, snöigt och fortfarande kallt, men ack så skönt det är med inglasad balkong. På förmiddagarna när solen är framme så värmer den upp "uteplatsen" så skönt, och idag så kom solen fram, efter att ha brottats med en massa dimma först.


       



Medan missarna njöt så passade jag på att städa och ta bort gamla växter som dött.


       


När jag sedan skulle ladda upp bilderna i datorn, så gick det inte. Kameran kunde inte kopplas upp och när jag försökte via datorn manuellt, så kunde datorn inte hitta kameran. Det har varit segt länge tidigare, och någon gång så har programmet låst sig. Jag åkte fram på stan till expert där jag köpt den, och jag hade med mig även usb sladden ifall det kunde varit något fel på den.

Bökigt värre tyckte jag att det var, att köra på slaskiga, isiga, knockliga gator, och skitigt värre har det blivit. Funderar att testa Sonax extreme supertvätt nästa gång när jag tvättar bilen. Undrar om den kan vara bra. försökter att låta bli att använda för mycket avfettning pg. av listerna.

Väl framme till expert så hjälpte en expedit att titta efter vad för fel det var, och han visade mig en text som dök upp i kameran när han kopplade upp den, som inte jag hade sett. Det var något fel med anslutnings mekanismen, så det var därför det inte gick. Han gick och hämtade en liten manick, en kort läsare som man sätter i kamerans minnes kort i. Man kunde sätta i 4 olika minnes kort i den, och det skulle bli billigare att köpa den än att laga kameran. Kortläsaren kostade dock 299:- som jag tyckte var dyrt, men jag måste ju få fram bilderna från kameran på något sätt.

Jag frågade om det fanns någon billigare variant, och då började expediten göra något med datorn han stod vid. Plötsligt sa han han att jag kunde få 99:- i rabatt. Va! vilken snäll expedit, hur gick det till. Om det händer något med kort läsaren nu, så hoppas jag att det händer innan garantin gått ut.


Här kommer dagens skoj, ordspråk och rolig historia.


 

 


Nisse ringer till sin kompis och och hans lille son Måns svarar:
- Har du pappa hemma?
- Jaa, men dom håller på i sovrummet, säger Måns.
- Ok, då ringer jag senare då.
Efter 2 timmar ringer han igen och frågar:
- Är pappa hemma?
- Ja men nu håller dom på i garaget...
- Ok jag återkommer.
Han ringer igen.
- Är pappa hemma nu då?
- Ja men nu håller dom på på vinden...
Då blir Nisse nyfiken och frågar:
- Vad håller dom på med hela tiden?
Lille Måns viskar tyst:
- Dom håller på och letar efter mig...


 



 

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards