Bobacken

Alla inlägg den 6 februari 2013

Av Yvonne - 6 februari 2013 21:09

Dagen har varit rätt fin med uppheåll och med lite sol, men mot kvällningen och nu när jag sitter och skriver det här, så har det börjat å snöa å blåsa en hel del. Det är runt 0 och någon minus, tror jag. Min termometer är inte att lita på så jag får lägga till några varma grader. I morse när jag vaknade så såg det ut så här utanför där jag bor.


     


Nu är allt vitt igen, och vår känslorna är ett minne blott. Kallare ska det också bli och nu faller det mer snö. Jag försöker få inspiration till att måla någonting, men mina torra ögon är inte roliga, och pg. av ögonsalvan så ser jag grumligt, så jag ser inte så tydligt som jag skulle vilja, om man ska rita och måla något. Jag hoppas att det ska bli bättre när jag får dit dom där pluggarna eller rören i tårkanalerna som ska få ögonen mer naturligt fuktiga. När jag sitter och stirrar och koncentrerar mig på att läsa något eller rita/ måla eller stirra på en data skärm, så händer det att näsan börjar rinna och jag blir täppt. Samtidigt blir ögonen röda och iriterade. Det ör tårvätska som vill fram ur tårkanalen, men som inte lyckas tränga fram den rätta vägen, utan rinner bakåt så jag blir snorig i stället. Jag låter då som om jag börjar bli förkyld. Den 18:e ska jag få dit dom, och jag väntar med spänning och längtan. Det är inget kul med svidande torra ögon som sedan blir dimmiga när jag lägger i salva för att lindra svedan.


Nog skrivet om mina ögon. Här kommer dagens kloka ord och rolig historia.


 


Ett äldre par går in på MacDonalds och köper en hamburgare att dela på.
En lastbilschaufför som ser detta antar att de är fattiga och erbjuder dem att köpa en till damen också.
- Nej Tack, vi delar på allt, säger mannen.
Efter en stund har damen fortfarande inte börjat äta, och då säger chauffören till henne:
- Men ska jag inte köpa en hamburgare till dig i alla fall?
Damen vänligt:
- Nej Tack. Vi delar på allt.
- Men varför har du inte än då?
- JAG VÄNTAR PÅ TÄNDERNA, säger damen.


 


Take it easy


 




Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards