Bobacken

Alla inlägg den 10 februari 2013

Av Yvonne - 10 februari 2013 12:42

Hela dagen igår så  snöade det med jämna mellanrum. Det såg bistert kallt ut och det blåste så jag höll mig inne. Jag tog dock en sväng ner till källaren, men idag får jag nog ta och gräva fram bilen.


 

Så här såg det ut i morse.

Igår började jag skissa lite på en ny akvarell. Jag har inte haft eller har någon lust att göra någonting pg. av mina ögon. Antingen svider dom eller så är dom fulla med salva så jag inte ser så bra.


 

Jag är nybörjare på det här med att måla i akvarell, så jag vill gärna skissa innan så jag har kanter att hålla mig till.

Jag tog fram en av böckerna om Harry Potter, den som handlar om Hemligheternas kammare. I den finns Fawkes, Dumledors Fenix fågel och jag tittade lite på den så jag hade en mall att följa. Fåglen jag ritade är en blandning av Fawkes och den jag har på en av mina muggar som jag haft sedan barn. Muggen har en gång tappat sitt öra men jag har lagat den så gott det går.


Va tiden går när man vaknar lite sent och börjar vimsa omkring med en massa bestyr en söndag. Jag håller på att titta på Alpint och världscupen i hästhoppning, diskar och och ja inte vet ja va jag mer gör. Jag gör en massa grejer samtidigt så jag inte minns vad jag gör. Nu har klockan runnit iväg så när jag skrivit det här så måste jag göra iordning mat. Därefter så blir det en sväng ut. 

Här kommer dagens roliga historia och kloka ord och... lite mer.


 


Ups! hoppas ni förstår att det ska invånare ;)



 


 

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards