Bobacken

Alla inlägg den 2 februari 2013

Av Yvonne - 2 februari 2013 13:43

Jag lekte lite inne i Gimp och Photoscape igår och fick ihop en nätt liten karta över Lidköpings komun med bilder till. Idag så gjorde jag en till, över Kållandsö, som visar lite mer detaljer. Men jag skulle viljat haft med mer bilder ändå, för jag fick inte med allt som jag ville ha med. Hoppas ni gillar dom ändå :)


   


Nu har ni fått någon hum om var alla mina bilder kommer ifrån ;)

Ska se om jag kan göra någon mer, lite längre fram.


Igår blev jag delägare i Coop. Copp kom till Lidköping förra sommaren tillsammans med en massa andra affärer, ute vid Änghagens köpcentrum. Jag har länge funderat över om jag skulle bli medlem eller inte, och när fått reklam hem så har det varit en himla massa bra erbjudanden till dom som är medlemmar, så jag insåg till sist att jag bara måste.

Jag sprang in till ÖoB först där jag stötte på min Ford vän. ÖoB säljer ut mycket grejer just nu till halva priset så han skulle in och fynda lite, och... jag passade p att fynda jag med. Jag köpte våtslip papper och en test mejsel för 20:- tillsammans.

Bra att ha till bilen. Till våren får jag börja fila lite på bilen igen och slipa bort lite rost innan jag målar om.

Idag skiner solen, efter en lite tveksam början på förmiddagen. Det är nån enstaka minus grad men det ser vindstilla ut. Jag har inte varit ute än, men jag ska ta en tur ut efter lunchen.

Här kommer dagens ordspråk och rolig historia.


 

*Oscar ber sin dagisfröken hjälpa honom att ta på sig stövlarna innan han skall gå ut. De är jättebesvärliga att ta på och fröken måste verkligen ta i för att få på stövlarna. 
När de väl är på plats säger Oscar:
- De sitter på fel fot.
Fröken tror inte sina ögon när hon konstaterar att det är som Oscar säger, stövlarna sitter faktiskt fel. 
Hon drar som en dåre i 3 minuter för att ta av dem och börjar sen om för att få dem på rätt fot. Till slut är de på plats. 
Då säger Oscar:
- Det är inte mina stövlar...
Fröken andas djupt och lägger locket på känslorna för att inte skada lilla Oscar som tittar på henne med fiskblick. 
- Ok, säger hon, vi tar väl av dem då.
Och så sätter hon igång med samma träning som tidigare. 
- Varför sa du inte det tidigare? frågar hon när hon är klar. 
Oscar svarar: 
- Det är inte mina stövlar, det är brorsans, men mamma vill att jag skall ha dem.
Fröken börjar storgråta men bestämmer att hon ska hjälpa Oscar på med stövlarna för en tredje gång. Sedan lyfter hon upp Oscar, sätter på honom jacka, mössa och halsduk och frågar: 
- Var är dina vantar?
- Jag la dom i stövlarna...

 

 

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards