Bobacken

Alla inlägg den 3 februari 2013

Av Yvonne - 3 februari 2013 22:21

Själv ska jag till ögonläkaren imorgon förmiddag. Inte alltför tidigt som tur är, men jag ska ta och slänga mig i bingen så fort jag skrivit lite här i bloggen.

Helgen har varit lugn, och jag idag tog jag en liten sväng ner till Skogshyddan där jag tog dom här bilderna över Kinneviken. Jag hade inte kameran med mig, så jag tog och fotade med mobilen. Obs! Jag har förbättrat dom lite inne i datorn, för kameran har bara 2 px.


   

På översta bilden syns Lidköping långt bort i horisonten, och på den nedersta är det Kinnekulle som tornar upp sig, nästan likt en vulkan tycker jag, eller ett fjäll, men... kullen består av skiffer som tur är. Där uppe finns mycket fossiler från djur från en svunnen tid. Inne i Kinneviken låg isen tjock och folk var där ute och vandrade men inte jag. Det var för lite snö för att jag ville gå på den, för jag hade inte dubbarna på mig.


Här kommer dagens ordspråk och rolig historia.


 


Henrik får för första gången följa med sin pappa på Konsert. Han studerar cellisten, men tycker det verkar trist.
- Suck... Pappa ska vi gå hem när gubben sågat sig igenom lådan ?


Den gamle indianen kom in på namnbyrån och sa:
- Mig vilja byta namn.
- Jaha, vad heter du då?
- Det stora svarta lokomotivet visslar och tjuter i natten.
- Då förstår jag att du vill byta namn. Vad hade du tänkt dig istället?
- Tut..

Ups! Det blev visst 2 roliga historier ;) Ha nu en fin måndag på er.

 



Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards