Bobacken

Alla inlägg den 24 februari 2013

Av Yvonne - 24 februari 2013 19:27

Jag har haft huvudvärk och in i det längsta så försökte jag avstå från att ta en tablett, pg. av min mage. Jag har knappt kunnat äta något utan att behöva springa på toaletten strax efteråt. Jag har haft problem med magen rätt länge nu,och jag har börjat prova olika dieter. För några dagar sedan så köpte jag Sempers lågprotein mix som även är gluten fri. Jag gjorde 8 st bullar utav degen och jag måste säga att degen var väldigt lätt att jobba med. Jag använde coccos fett istället för vanligt margarin. Jag steker även maten i coccos fett. Förra veckan så gjorde jag även pannkakor av ris mjöl, laktos fri mjölk och coccos fett. Varje gång som jag ätit pannkakor förr så mådde jag tjuvtjockt efteråt, men inte när jag använde dessa ingredienser.


 


Dom blev riktigt goda   


Hoppas magen snart blir bättre. Imorgon ska jag se om jag kan hitta något annat glutenfritt när jag handlar.


Efter att jag tagit en panodil Zapp så tog jag en sväng ut med bilen så den fick rulla lite. Jag hamnade ute på Bobacken, det var som om bilen ville dit. Det blåste inte en vindpust och allt var så stilla och vackert. Jag såg solen gå ner över trädtopparna och jag tog lite bilder med mobilkameran. Digital kameran hade jag inte med mig, för jag visste inte att jag skulle hamna där. Jag var i alla fall glad över att jag fick se stället igen, den ger en sådan frid.


 


Medan jag stod där och njöt så kunde jag höra emellanåt dån som kom uteifrån isen. Lite läskigt tyckte jag att det var.


Nu ärdet inte många dagar kvar till Mars och jag räknar med att Mars kommer bli kall och snöig den också, till en viss del. Mot slutet av månden så kan snön gott försvinna och sedan i April, då hoppas jag att vi får uppleva vår.


Här kommer dagens rolig historia och kloka ord.


En herre knackar på dörren till ett hus och en liten pojke ca 10 år öppnar och har en tänd cigarr i munnen. 
Förvånad frågar herrn:
- Har du mamma eller pappa hemma?
Pojken tar cigarren mellan fingrarna och svarar:
- Vad tror du?


 


 

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards