Bobacken

Alla inlägg den 27 maj 2012

Av Yvonne - 27 maj 2012 22:28

Så fort jag vaknar så börjar låten eupheria spela i huvudet på mig, å jag tänker, snart så kommer hela världen sjunga upp upp upp upp upp å va högt upp i det blå i ren eupheria :) Vilken underbar artist Loreen är, och jag hoppas verkligen hon gör mer dansshower när hon sjunger sina låtar. Idag tog jag en sväng till Milles igen och sedan så kunde jag bara inte åka till Bobacken. Det är sagolikt vackert där. Rena paradiset och åter igen var det lungt och vattnet låg spegelblankt. Idag såg jag flera små abborrar och några lite större. Tog fram mitt kastspö och ett tag var dom nyfikna och följde efter jiggen. Men sedan tappade firrarna intresset. Vattnet är så klart så man ser allt som rör sig. Igår när jag var där så såg jag en större fisk intill kanten. Siluetten var aldelles svart, och den såg ut som en plattfisk. Sådana firrar finns det inte i Vänern :) det vet jag, så det måste ha varit en Brax tror jag. Det var ca 20 grader  i vattnet idag med på vissa ställen.  Jag badar inte i sjön, men många andra var i plurret och simmade omkring. Otroligt att det bara är 27 Maj, och det är högsommar värme redan. Här kommer lite nya bilder Bobacken jag tog igår. Imorgon ska jag göra bilen fin inför besiktningen, för den är aldelles gul av Pollen. Ha det så gott på er nu, så hörs vi snart igen :)


  


Det var en sådan här fisk jag såg i vattnet intill strandkanten där den simmade omkring bland stenarna.


 

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards