Bobacken

Alla inlägg den 25 maj 2012

Av Yvonne - 25 maj 2012 19:01

Idag har jag hållit mig hemma, för jag har tvättdag idag. Samtidigt nu på kvällskvisten nu när solen inte ligger på min sida av huset, så passar jag p att dammsuga lite också. Jag har en billig dammsugare en Voltage som jag köpte på ÖoB hösten 2010. Kanske inte bästa kvalité men den funkar som den ska i alla fall, men... det är väl tur att man bor i Sverige och inte i Sahara. Då skulle det inte bli så mycket dammsugat med den här dammsugaren :) Sladdvindan i dammsugaren brukar rulla in sladden när den blir mjuk och varm, så jag brukar få dra ut den i mellanåt. Det hände nu med när jag skulle ut på balkongen och jag drog till lite så kontakten åkte ut en aning så dammsugaren dog. Jag försökte starta den igen efter att jag tryckt in kontakten men det gick inte. Kände på sladden och drog i den och märkte att det fanns mycket sladd inne i dammsugaren, för jag blev lite orolig över att sladden lossnat inne i dammsugaren. Jag kollade porpparna och kontakterna och så försökte jag starta den igen, och då gick det :) Jag dammsög balkongen och stängde sedan av den, men upptäckte lite mer smuts och skulle starta dammsugaren igen, men då gick det inte. Jag lät den åter vila och sedan gick den igång igen. Jag började då ana att det är något värme skydd som slått till i den, för nu går den som vanligt. Jag har 27 grader inomhus, och strax utanför i skuggan är det 23. Svetten lackar å jag tänker, det kommer nog bli en riktig lång sommar :) Här kommer ett litet fotocollage med bilder från Bobacken från igår.


  


Klicka på bilden så blir den ännu större :) Ha det gott.

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards