Bobacken

Alla inlägg den 24 maj 2012

Av Yvonne - 24 maj 2012 21:03

Idag, idag slog sommaren till på allvar. 44 grader var det på min sida av huset jag bor i, vid middags tid. Min lägenhet ligger på östsidan, och vid middags tid när solen precis ligger på kortsidan av huset, söderifrån, så var det kanon varmt på min sida. Jag tog bilen ut till Skalunda efter att jag ätit, och väl där vid Bobacken så stod vinden riktigt still och solen grillade på ordentligt över naturen. Där fanns redan samma tjej jag träffade förra året, och när jag klev ut mot vattnet vid strandkanten kom hon simmande mot mig. Va! badar du, ropade jag förvånat. Det är 20 grader i vattnet ropade hon tillbaka och log stort. Helt otroligt, men det var verkligen varmt så det gick knappt andas, tyckte jag, som efter en kall vinter inte var van vid så varmt väder. Det blev till att ta smörja in sig med sololj och, jag får nog ta och köpa en solhatt :) Jag fick leta upp en liten skuggig plats, som halft som halft skuggade och som solen kom åt. Men imellan åt fick jag slänga en handuk över huvudet som skyddade lite :) Himmel man ska ju inte klaga, men solens strålar kan vara farliga, och min hud är inte så van vid stark sol än. Det var också fullt liv runt omkring. Fåglarna kvittrade som galna, och tärnorna dök för fullt i jakt på småfisk. Jag tog fram min lilla kamera och den här gången tog jag inte bara mer bilder, utan jag filmade naturen runt omkring.



    

 Hoppas ni har högtalare. Sätt på dom då och lyssna :)


På förmiddagen innan jag åkte ut, så laddade jag hem det nya versionen av Gimp :) och jag testade att göra en enklare animation, som jag sparade ner. Nu fick man exportera på ordentligt märkte jag.


  

Och här kommer animationen. Ha det så gott så länge så ses vi snart igen.







Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards