Bobacken

Alla inlägg den 4 maj 2012

Av Yvonne - 4 maj 2012 21:40

Getingarna/Bina å humlorna är på G väldigt redan har jag märkt. Antagligen är det mina blommor dom vill åt, som jag har på min inglasade balkong. Men där finns mina missar som gärna vill fånga dom. Jag har redan fått rädda 3-4 getingar och en humla som flygit in när jag haft fönstrena öppna, och när jag hör en massa klirr och brak utifrån balkongen, då vet jag att missarna är på jakt. Men dom är lite rädda för dom som tur är. Jag vet itne om Smillan fått något stick än, men hon ser ut att känna p sig att dom där surrande och brummande flygfäna inte riktigt är att leka med. Idag har jag haft en lugn dag, för jag har varit trött. Dom senaste dagarna har jag slitit med bilen och igår satt jag på Bobacken och fick i mig en massa sjöluft :) Jag har sovit som en stock, men jag har vaknat tidigt på mornarna. Det är en massa pollen som far omkring nu också, det såg jag på bilen sist när jag skulle vaxa den. Jag skulle behöva tvätta fönstren också, men jag väntar tills den värsta pollenattacken har flugit över. Nu på kvällen har jag suttit och gjort en ny animation, med en geting som flyger omkring. Jag tränade samtidigt att lägga till en enkel handskriven text Bzzzz så man skulle riktigt se att det var ett bi. Samtidigt ser jag på ishockey, och jag hoppas att Sverige ska ta sig ur sin formsvacka och vinna för en gång skull :) Ha det gott.


 

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards