Bobacken

Alla inlägg den 17 maj 2012

Av Yvonne - 17 maj 2012 16:59

Man faller nästan i trans när man sitter där, och tiden den bara rinner iväg. ögonen mår bättre av luften där också, så jag tycker det är så skönt att vara där. Nossan är kanske inte så förtjust över att jag lagt beslag på fåtöljen, och hon blir gnällig och vill komma upp till mig. men fåtöljens sidor är belamrade av diverse konstnärs material, så hon ger upp till slut och lägger sig på klösmattan på golvet till slut. Jag har hållit på att måla på en bild i 2 dagar nu, men jag är ingen proffs på att få till färger har jag märkt. man måste låta färgerna torka i mellanåt också, annars så flyter färgerna ihop med varandra. Och så har jag upptäckt att jag nog får skaffa maskeringsvätska för att det ska bli lättare att få till tydligare och ljusare delar i en målning. Ni kan se filmen i föregående inlägget, där någon målar ett hus vid havet. I början när papperet är nästan tomt, så kan man se att där huset och segelbåten ska va, så är det målat lite gulaktigt färg. Det är maskerings vätska som målats på, så att området är skyddat mot färgen runt omkring. När man sedan ska måla huset och båten, så gnuggar man bort maskeringen så det sedan är lättare att måla dit dom  föremålaen som ska vara där. Jag hade ingen maskerings vätska, så för att skydda området där solen ska va, så klippte jag försiktigt ut en rund bit av maskeringstejpen som jag klistrade dit. Det är därför som solen blev så gul och vit. Jag har en tendens att kanske inte fylla på med så mycket färg i början, och det är något som jag kanske får träna på. Denna gången så blötte jag inte upp papperet, som jag gjorde förra gången, då papperet gick sönder. jag har upptäckt att akvarell papperat jag använde var lite tunnare, än det andra jag hade. Jag använde dock sammat tjocklek på papperet den här gången som förra gången, men jag jag ska testa någon gång längre fram att blöta ett tjockare papper.


  


Obs! Ramen satte jag dit inne i Photoscape :)


Imorgon är det vårmarknad i Lidköping, så då hoppas jag vädergudarna är snälla och sänder lite sol till oss här i Lidköping. Jag ska ta en sväng fram och se om jag kan göra något fynd. Ha det gott, och ha en skön långhelg på er nu.

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards