Bobacken

Alla inlägg den 19 maj 2012

Av Yvonne - 19 maj 2012 16:15

Jag är bara tvungen att berätta det här, för det var så fint :) Jag tog en sväng ut till Milles och Shinja och borstade och kliade upp dom. Idag var dom verkligen kli- sugna bägge 2, och dom trängdes verkligen för att få uppmärksamhet. Men det var inte det jag skulle berätta. När jag gick tillbaka med grejorna och till bilen igen, så såg jag en sädes ärla klänga på förardörren och flirta med sig själv i backspegeln :) Jag hade fönstret nere, och jag sa högt. Men lilla pippi, flyg inte in i bilen bara. Då upptäckte hon mig och flög upp på taket. Sedan innan jag åkte så såg jag henne sitta på en gammal kärra och titta åt mitt håll. Hon skulle nog allt vilja sätta sig igen på bilens ena backspegel, och fortsätta med sin fågeldans tänkte jag. Hon var nog ute på friar stråt och inte hittat någon partner än. En kanske skulle hänga upp några gamla speglar, av något slag som inte gick sönder så lätt. så fåglar som inte fått tag på någon partner, kan få ha lite roligt i alla fall :) Hi hi jag skämtar bara nu.

Ha en fortsatt trevlig helg.


 

Av Yvonne - 19 maj 2012 08:33

Så jag kunde inte låta bli att ta lite kort, på min inglasade balkong, där jag och mina missar har det så gott.


      

  


Mina växter dom växer så det knakar, och även min indiankrasse som börjar sakta klättra uppåt. Jag är tvungen att täcka över korgen, i början i alla fall. Förra året då var Smillan en aning mindre, och hon fick för sig att klättra in i korgen ochlägga sig där, mitt bland krassen och jorden. Men i år så har jag garderat mig, men hon Smillan har verkat förstå att hon nog inte skulle få plats där längre. Så... plasten åker nog bort om ett litet tag :)


  


Jag har inte riktigt så många växter än, som jag skulle vilja ha. men det kommer väl. När sommarvärmen kommer så blir det väldigt varmt där på förmiddagen, så man inte kan va där ute länge, för solen ligger på. Jag vågar inte öppna upp helt när katterna är där, får då kanske jag plötsligt har en katt mindre. Men... på kvällarna när det lugnat ner sig, så är det underbart att sitta där, och lukta på alla härliga blom dofter.


    

Mina katter har en hel del kattleksaker där ute så dom alldrig ska få tråkigt. Och så kan det komma in en å annan insekt, som får fart på dom, så blommorna ryker. Innan jag skaffade en katt till, så var det rätt lugnt, för Nossan är inte så stor så hon så hon förstörde så mycket där ute. Då hade jag mycket mer växter, så som slanggurka som växte på en hemmasnickad spalje, eller prydnadspumpor. men när Smillan kom, så flög allt omkring. hon använde klängväxterna som klätterträd, och rev ner dom hemmasnickrade speljeérna. Men vad gör det... hon förgyller dagarna för mig med sin härliga lek. ha nu en fin dag på er :)

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards