Bobacken

Alla inlägg den 11 maj 2012

Av Yvonne - 11 maj 2012 18:00

Innan jag gick och lade mig så fastnade jag inne i Gimp en stund :) Å appropå fastna, när jag har använt pennan så har Gimp hakat upp sig några gånger, och jag har också märkt att om jag i början använder musen, så blir det svårt att gå över till pennan. Det vill sig inte utan jag får då spara bilden jag håller på målar och starta om Gimp, med pennan. Jag har läst på nätet att ett flertal har haft problem med att använda skrivplata i Gimp, så det är väl något som inte riktigt passar ihop. Jag har i alla fall lärt mig nu att måla en bakgrund först, som jag sparar ner, innan jag börjar med göra en animation. Ifall det hakar upp sig igen, då slipper jag ju börja måla om bilden. Obs! Imorgon fyller jag år och om jag kunde så skulle jag vilja bjuda alla som besöker min blogg på tårta. Men jag gjorde en en lite enkel animation av en tårta, där en mus hoppar upp ur den och ropar grattis.


  

  


Och det var den här jag satt och gjorde i natt, eller snarare jag ritade pojken i 5 bilder, och i förmiddas så målade jag bakgrunden och gjorde själva animationen. Det är en pojke som dansar runt i ren glädje, för han är så glad över att det blivit sommar och han slipper ha skor på sig. Ha det så gott :)

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards