Bobacken

Alla inlägg den 10 maj 2012

Av Yvonne - 10 maj 2012 17:51

Jag har inte satt min fot ute idag, för det har hällregnat ute, mest hela dagen. Det fuktiga vädret är bra för mina ögon men inte bra för mina muskler, som börjar hugga och värka vid sådant här väder. Jag har inte gjort så mycket idag, men dammsugat har jag gjort, och precis nyligen så gjorde jag en ny animation, av Mallen som gnäggar och ylar. När han var ung så pratade han väldigt speciellt. Han skrek Oiiiii när han blev uppspelt å sprallig, och han lät precis som en fransman. Han slängde med huvudet och sparkade med frambenen och skrek. Han blev väldigt pg. på våren då han förvandlades till en riktig rodeo häst. Innan jag skaffade en western sadel till honom vid 5 års ålder, så red jag i en vanlig europeisk sadel. Men han bockade och levde *** så jag fick skaffa mig ett par helskodda ridbyxor så jag inte skulle halka av. Ändå så har jag endast åkt av honom 3 ggr, under dom 19 åren han fanns och jag hade honom. Westernsadeln har räddat mig mången gång, och jag har känt mig som en riktig kosack, i den senaste som jag fortfarande har kvar. Jag vet inte om jag någonsin kommer göra mig av med den, för jag har haft så många roliga minnen tillsammans med Mallen, med den. Jag har haft ett rent ****** att hitta en sadel som passat mina sittben och Mallen, och när jag ser sadeln så ser jag Mallen framför mig. Så... sadeln får vara i min ägo, ett bra tag till.


  


  


 

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards