Bobacken

Alla inlägg den 1 maj 2012

Av Yvonne - 1 maj 2012 18:58

Jag har hållit till ute i skogen och målat på min bil, och jag vaxade även koffertluckan så nu är jag helt slut i ryggen. Om jag inte hade haft korsetten på mig så hade jag nog inte kunnat göra allt det här utan att bli helt invalid efteråt, så jag är väldigt tacksam över att jag har den här korsetten, och min lilla röda bil. Jag har ett vax som heter Banana vax som är jätte bra och lätt att använda utan att man behöver jobba livet ur sig. Jag beslutade mig för att bara vaxa denna gång, och väntar med att rubba till hösten, om solen bränt lacken för mycke. Bilen är 24 år och jag har märkt att lacken blir bara tunnare och tunnare så jag får vara rädd om färgen som finns kvar. Jag fällde ner förar sätet och vilade lite efteråt, och tog sedan en promenad runda runt i skogen. Fåglarna kvittrade för fullt och det var lagom varmt tyckte jag. Det fanns gott om mygg och knott redan och jag hörde en rådjursbock skälla ute i skogen. Jag trodde först att det var en hund, men rådjur har ett speciellt vrål som kan få nackhåren att resa sig på en. Sedan på hemvägen så kände jag att jag inte ville hem än. Så jag tog en sväng till Husaby, och köpte en glass i kiosken intill kyrkan. Det var mycket folk i farten denna dag och många for omkring i gamla jänkare eller andra veteran fordon. Vid kiosken i Husaby stod 3 gamla ford mustanger, och en gammal volvo av sportmodell, vad en sådan nu heter. Har glömt bort namnet på modellen men min fostermamma hade en barndoms vän som hade en sådan, som man knappt fick plats, fast man var ett litet barn. Jag tog vägen hem över västerplana och nu är jag väl hemma. Jag tittar p Dallas på tv4 Guld, samtidigt som jag sitter och skriver det här. När jag är klar så ska jag vila ryggen som värker och är trött. Ha det så gott så länge så hörs vi. Här kommer lite bilder från skogsturen.


    


Jag vill också visa mina fina Penseér som växer så det knakar i sina lilla korg på balkongen.


 

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards