Bobacken

Alla inlägg den 7 maj 2012

Av Yvonne - 7 maj 2012 18:07

Jag har slutat spara ner filer på USB minnen för dom går hela tiden sönder. Använder istället CD-R skivor, men nu idag, när jag skulle spara ner några dokument med instruktioner i Gimp, så slutade skivan att funka :( Jag hade sparat ner filerna, men jag laddade om skivan för jag ville se hur mycket plats jag hade kvar. Då hördes det bara lite klinkande inne i lådan. Matade om skivan flera gånger, men icke sa nicke att det gick. Testade då en annan skiva med musik på, och den gick. Tog då en tom CD-R skiva och sparade om en massa filer igen. Det hakade upp sig lite i början och jag fick gå till början igen och trycka på spara, och då gick det. Skivan åker sedan ut automatiskt och jag puttade in den igen för att se hur mycket ledigt utrymme det var kvar, och det var ca 100 mb. Jag provade skivan som jag inte kunde öppna igen, för att se om det bara var något tillfälligt, men det var det inte. Den funkade fortfarande inte. Jag har inte varit fårdslös med den på något sätt, men det kan ju ha varit något annat som inte varit bra med den från början. Jag hoppas bara att det inte är själva DVD enheten som börjar å strula. Jag undersökte den, men den skulle vara ok. Det är något konstigt med datorn misstänker jag ändå. Men vad kan det vara som gör att USB minnena ryker och CD skivorna blir oanvändbara?


 


Obs! Mina ögon är extremt torra igen, så jag håller mest till ute på balkongen där luften är fuktigare. Har fått tipps om att lägga fuktiga handdukar på elementet av en person jag mötte nere vid Skogshyddan igår, på min promenad. Hoppas det blir sommar snart, annars får jag börja plantera en djungel av stora gröna växter snart, i min lilla lägenhet :) Var jag nu ska få plats med dom.


 

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards