Bobacken

Alla inlägg den 18 april 2012

Av Yvonne - 18 april 2012 21:57

Och så här målade jag av Milles från fotot som jag laddade upp. Jag har många fina bilder som jag skulle vilja måla av, men dom får jag ta senare när ögonen inte är så jobbiga.



               

Av Yvonne - 18 april 2012 20:05

Det var lite kyligt ute på balkongen idag så jag satt vid datorn lite istället. Bredvid mig hade jag ställt en kastrull med vatten i som jag kokat upp. På soffbordet hade jag också ställt en kastrull med uppkokat vatten, å det har väl blivit lite bättre tycker jag, men det kommer ta tid för ögonen att bli normala igen. Någon tittade in i bloggen och varnade mig också för luftfuktarna som jag hängt på elementet. Dom är inte farliga i sig, men man får inte glömma att diska ur dom emellanåt. Det bildas farliga bakterier i dom skrev hon. Jag är väl medveten om det. Har en fruktskål i köket med snäckor och glas stenar i, fyllt med vatten. Mina katter gillar att dricka ur den, och Smillan brukar sitta där och skvätta och plocka upp snäckorna och stenarna. Den skålen blir grön av alger om jag inte diskar ur den, och katterna vill då inte dricka vattnet. Förr hade jag guldfiskar också, i en rund skål, och glaset blev grönt av alger och vattnet började lukta unket om jag slarvade med att göra rent. Och dom stackars små guldfiskarna som simmade runt där i, mådde nog inte så bra heller. Ingen mår bra av dåligt vatten, och när vattnet dunstar så sprids bakterier i luften. Vattnet smakar inte heller så gott om det stått ett tag. Jag glömde kvar en vattenflaska en gång, och sedan hade jag tagit en ny flaska som jag fyllt med vatten. Sedan så råkade den gamla flaskan hamna bredvid den nyfyllda flaskan och jag råkade ta fel flaska när jag skulle dricka. Vattnet smakade unket och mosigt, som gammalt sjö vatten, urk! Nog pratat om vatten innan ögonen torkar ut. Här kommer målningen som jag pratade om tidigare. Ha det gott.


  


Jag har ritat/målat hästen på fri hand. Det är en fantasi häst målat från huvudet.

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards