Bobacken

Alla inlägg den 6 april 2012

Av Yvonne - 6 april 2012 22:06

Som följde med skrivplattan. Jag har avinstallerat Artweaver eftersom jag tyckte det inte gick att rita så bra där med skrivplattan, då gick det bättre inne i Gimp, och så är det onödigt med så många bild och ritprogram som saktar ner datorn. Jag har nu usttit och gjort lite bilder både i Gimp och i ArtRage, men jag får lära mig mer om ArtRage och träna mig på att måla mer. Den sista tiden har jag målat och ritat väldigt mycket, och det har jag inte gjort på många år. När jag är mer van med ritplattan och ritprogrammen så ska jag göra mer animationer igen.


    


Hoppas ni tar det lugnt ute i trafgiken också, nu när det kommit snö igen och vägbanorna frysit på. Dom här 2 bilderna gjorde jag inne i Gimp, innan jag laddade ner ArtRage.


    


Och dom två sista bilderna, en på en blomma som ska föreställa en solros, med lite för lite blad. Den var den första bilden jag försökte måla i ArtRage. Man laddar upp en bild som man sedan kan lädda upp även i färgpaletten bredvid. Och på så sätt får man samma färger som bilden innehåller.

Den andra bilder föreställer Zimba, ett av mina marsvin som jag haft. Ha nu en god fortsättning på påskhelgen. Idag har jag inte satt min fot utomhus, utan mest vilat, sett på tv eller suttit vid datorn. Hoppas jag kan sova sedan bara. Ha det gott.

Av Yvonne - 6 april 2012 12:35

Och jag har redan provat att måla med den inne i Gimp. Jag fick bara ställa in den så jag slipper röra på hela armen upp och ner över plattan, för det var jobbigt. Precis som musen så kan man ställa in den i olika lägen. Nu är bara mina ögon så himla torra igen så efter att jag suttit och ritat och stirrat på skärmen så måste jag vila ögonen ett tag. Ni får ha en riktigt skön långfredag på er. Det är rått och regnigt ute idag, å det passar ju rätt bra när det är långfredag. Glad påsk på er igen.


 



Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards