Bobacken

Alla inlägg den 2 april 2012

Av Yvonne - 2 april 2012 18:17

Jag satt på toaletten, och samtidigt ibland, så brukar jag göra två saker. Göra rent i kattlådan som står precis framför mig. Jag lutade mig framåt och började göra rent i lådan. Pang sa det, och jag kände att något blev instabilt. Va hände nu tänkte jag. När jag lutade mig tillbaka så både kände å hörde jag att något hänt med sitt ringen. Jo då, den hade spruckit och gått helt av. Jag tror jag har gjort rent kattlådan och suttit på toa samtidigt minst 1000 ggr. sedan dom renoverade badrummet, utan att det hänt något. Men nu blev det väl för mycket hi hi. Så stor är jag väl inte tycker jag. Jag är lite över 172 cm lång och väger runt 77 kg. Jag pendlar mellan 76 å 79 från dag till dag. Det beror på vad vågen är på för humör. Men mest står den på 77 eller 78. Många har klagat på badrumsgrejorna efter renoveringen och jag har tidigare fått byta ut dushslangen som drogs ut när jag fastnade i den. Det kan vilken dushslang som helst göra visserligen. Jag funderar nu om jag ska köpa en sittring med ett lock med en snygg bild på. Det kanske vore något. Så länge har jag tejpat ihop den gamle ringen, så den inte ska kunna nypa mig i rumpan när jag sätter mig på den. Hoppas ni inte tycker det blir för mycket toa humor i bloggen nu.

 

Av Yvonne - 2 april 2012 09:05

Jag börjar med det lite jobbiga. Kylet på bilen har börjat å läcka. Jag trodde först det var en gammal lagning, men då hade jag inte tittat riktigt så noga. Jag upptäckte i Fredags när jag var tog bilen ut på en sväng till Hornborga sjön. Jag såg en fläck framme vid högra sidan vid kylardelen, på marken. Jag tog och stoppade fingret i det och luktade, men jag kände ingen oljelukt. Längre ner så är kylet lagat så jag tänkte att nu har lagningen börjat å släppa. Vatten fanns det i alla fall i påfyllningskärlet. Igår så kollade jag igen, efter att jag pratat med min fordvän. Han skulle titta på kylet någon gång i veckan sa han. Då såg jag att det fanns en liten rännil från högra hörnet längst upp, där cellerna går imot "ramen". Vattnet lär inte rinna ut ur kylet på en gång. Trycket som blir i kylaren när vattnet blir varmt, pressas ut ur kylet genom sprickan. där uppe. Värre hade det varit om det varit en spricka där nere. Det var ju skönt att det var just där då tänkte jag. Min Fordvän ska kolla på det först och det går nog att laga med med något kemisk metall, eller Hagmans läckfix som skulle visst va något djävulkst bra, läste jag på nätet att någon hade skrivit. Jag bara säger det. Va bra en dator kan va att ha när man vill ha information.  Jag fick också lära mig något nytt av min ford vän igår. Man kan cella om ett kyl också, om man inte hittar något bättre begagnat, eller inte vill köpa ett nytt kyl. Det blir billigare att cella om än att köpa ett nytt sa han. Det är cellerna som går sönder i ett kyl och som får det att läcka, oftast.

Men nog pratat om läckande kyl. Jag har länge tänkt på att skaffa en ritplatta, att använda istället för musen. Men dom kostar ju lite om dom är nya. I helgen gick jag in på tradera och bjöd på olika ritplattor, men när dom började kosta flera hundra, då lade jag mig. Men så i förrgår hittade jag en ritplatta med utgångsbudet 100:-. Ingen hade bjudit på det tidigare så jag lade ett bud. Tydligen var det ingen annan som sett eller var intreserad av ritplattan, så jag vann den för 100:- plus porto 42:-. Det är en Bamboo one skrivplatta, så nu hoppas jag det ska bli lättare att rita något utan att behöva klicka så mycket. Det är roligt att få paket, fast man vet vad det är, och att man köpt det till sig själv.


Obs! Här kommer en rolig historia som jag precis hörde på Tv4.


Varför står mjölken på trappan?

Den har precis gått ut.


  

Ha en trevlig dag.


Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards