Bobacken

Alla inlägg den 12 april 2012

Av Yvonne - 12 april 2012 19:37

Nu tänker jag försöka hålla mig borta från datorn ett tag. Mina ögon mår inte bra. Jag var inne i en affär för att titta på akvarellblock, men expediten tyckte jag skulle titta in imorgon istället för då skulle han få in mer material. Jag nämnde att jag hade väldigt torra ögon och att jag suttit lite mycket framför datorn. Då frågade han om jag hade en gammal skärm, och min skärm, den är nog från stenåldern nästan. Han sa att gamla skärmar avger en farlig strålning som kan bränna och torka ut ögon och hud. Expediten berättade att en vän till honom satt och spelade nätterna igenom förr, och han såg ut som en röd kräfta i ansiktet efter åt, och ögon blev torra och röda. Jag själv har förövrigt väldigt torr hud och och lider av för torra slemhinnor i kroppen. Att jag har en gammal skärm gör ju inte saken bättre. Jag har en vän som har en plattskärm som jag ska få, när vi till slut hittar en tid som passar oss båda att träffas på. Tills dess tar jag det lite lugnt med datorn, eller försöker göra det. Jag kan knappt titta på kvällarna efter att jag suttit framför datorn en stund. Jag får ligga och blunda och lyssna på tv:n istället för att ögonen har blivit så irriterade. Så ni får ha det så bra så länge, så hoppas jag att ögonen blir lite bättre så småningom. Dom brukar bli bättre när värmen kommer tillbaka och det blir lite fuktigare luften igen.


 

Av Yvonne - 12 april 2012 12:01

Tidigare så övade jag på att teckna vattenskum. Jag tecknade på en pad för vattenfärger och jag målade med akvarell pennorna och lite pastell krita. Men sedan lät jag målningen va, för jag tänkte jag skulle spraya den med Fixit spray. Men sedan jag jag varit lite irriterad på det grova papperet som lyste igenom. Så idag tog jag penslarna och fyllde i med vatten så färgerna skulle flyta ihop och bli mörkare. Jag ska skaffa ett riktigt akvarellblock någon gång som gör att akvarell pennorna kommer till sin rätt. Jag satt ute på balkongen och målade, trotts att det var lite kyligt. Men mina torra ögon mådde bättre där, så idag ska jag försöka hålla mig borta från datorn. Jag kunde knappt titta något igår kväll och ögonen var illröda. Ha det gott så länge.


     

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards