Bobacken

Direktlänk till inlägg 30 april 2012

Morning star

Av Yvonne - 30 april 2012 10:40

Idag är det Valborg, och när jag tittar ut på gatan så misstänker jag att många har tagit ledigt, pg av att det står lite mer bilar på gatan än det brukar, på en vanlig vardag. Jag har också precis ringt upp Svensk fondservice för att säga upp det muntliga avtalet, men där hade inte mina uppgifter dykt upp än, trotts att jag fått papper med information från dom. Jag blev ombedd att skicka ett e-mail till dom, och det har jag nu gjort. Han jag pratade med frågade också varför jag avböjde, och jag sa väl inte rent ut varför. Man har ju läst lite på nätet om alla klagomål mot dom. En facebook vän som jobbat på bank rådde mig att avböja, så jag sa att jag hade en vän som jobbat på bank, skulle ge mig lite råd. Jag får väl kolla upp med henne lite senare om vilka fonder hon tycker är bra. Annars har jag hittat en sida som heter Morning star som visar alla PPM fonders värde. Det verkar vara en sida för dom som är välldigt aktiva med att handla med fonder, men då fick man logga in. Jag sparade sidan bland mina favoriter så länge, och så ska jag lite senare kolla upp dessa fonder och se vad som händer med dom. Jag vaknade tidigt i morse av att jag satte mig i halsen för jag var så torr. Klockan var ca halv 6 och jag passade p att gå ut en sväng på balkongen när jag drack lite vatten. Solen höll på att gå upp i nordöst, och missarna blev välldigt glada över att jag dök upp. Bägge 2 befann sig på balkongen. Jag har öppet dit nu på nätterna så dom har lite mer yta att röra på sig. Dom får inte vara inne i rummet när jag sover för då väcker do mig stup i kvarten. Jag gick och lade mig igen och vaknade strax efter 8, och det är sol och dis omvartannat. Hoppas att vädret blir som det var igår, då solen lyckades på eftermiddagen tränga fram. Idag ska jag åka och tvätta bilen och sedan ska jag också tvätta lite kläder. Jag brukar inte fira Valborg något nämnvärt, men 1 Maj, då brukar jag ut och åka lite. Ha det så gott så länge.


  


 

 
 
Vicke

Vicke

30 april 2012 11:18

alla som försöker sälja något till mig via telefonen får luren i örat direkt, då slipper man en massa extra jobb

http://animationsskolan.bloggplatsen.se

Yvonne

30 april 2012 19:48

Jag brukar inte svara när jag ser nummer jag känner igen från telefonförsäljare. Men ibland så händer det att jag råkar svara ändå i bara farten, när jag trott att det är någon jag känner. Jag ser inte siffrorna när jag inte har läsglasögonen på.

 
Ingen bild

http://dailylives.devote.se/

30 april 2012 11:33

Vilken fin blogg du har, kika gärna in på våran, ha en bra valborg!

 
Fenixmona

Fenixmona

1 maj 2012 06:36

Jag har NIX så numera är det inte många som ringer hit och gör de det så ifrågasätter jag deras rätt att göra det...och då lägger de på. Inga fonder för mig...jag förlorade alltför mycket när detta startade upp så numera har jag allt tryggt placerat i AMF...Inget hasardspel med mina pensionspengar! kramiz

http://fenixmonasliv.blogspot.com

 
Vicke

Vicke

1 maj 2012 07:22

ha en fin dag nu

http://animationsskolan.bloggplatsen.se

 
Vicke

Vicke

1 maj 2012 18:46

inget nytt på denna front, ha en fin kväll nu

http://animationsskolan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:24


Här kommer något för er som gillar jänkare.   Jag besökte Power Big Meet ute på Hovby i Lidköping på torsdagen den 6:e Juli. Bil utställningen var mellan 6 - 8 Juli och brukar annars vara i Västerås. Hovby flygfält är mycket större så i år när Po...

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:14


Hej!   Posthorns snäckorna i nano akvariet frodas vilt och jag har fått åka lämna en hel drös till olika Zoo affärer. Jag har fläckiga, bruna, rosa och rödaktiga. Om någon är intreserad så får ni gärna komma och hämta. Jag kan även skicka mot por...

Av Yvonne - 26 juni 2017 21:00


Hejsan!   Kommer inte ihåg när jag senast skrev inlägg här i bloggen. Jag skaffade mig en fiol i slutet av februari. En Stentor student 2 som jag skickade efter från Thomann i Tyskland. Sedan dess har jag övat och övat och knappt rört datorn, och...

Av Yvonne - 12 mars 2017 18:11


Hejsan! Jag har börjat lära mig spela fiol, eller försöker i alla fall. Jag får ont i högra armen och handleden när jag vrider den runt stränghållaren, men vad kan man vänta sig när man är 50 år och har fibro. Har aldrig hållit i en fiol förut men ha...

Av Yvonne - 5 december 2016 12:51

Hejsan!   Snön den lyser med sin frånvaro, häromkring där jag bor i alla fall. Tur man har Gimp att tillgå så man kan göra fina Juliga animationer att dela ut.   Höger klicka bara på animationerna eller bilderna och spara ner bild som. Eller ...

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards