Bobacken

Direktlänk till inlägg 25 april 2012

Idag gjorde jag ett klipp :)

Av Yvonne - 25 april 2012 19:10

Idag öppnade det nya köpcentret på Änghagen i Lidköping. Jag kunde ju låta bli att åka dit för jag var nyfiken. Och... jag var inte ensam om att vara nyfiken. Nu åkte jag dit på efter middagen, och det var kanske tur om man skulle gå in på Coop. Hörde av några som stod och pratade att det hade varit en timmes kö i kassorna på coop. Antagligen hade folk tänkt att om man var där tidigt så så var det nog inte så mycket folk. När jag kom dit så fick man stå ca 5-10 minuter i kö, och man såg direkt att många hade varit inne på harald nyborg. Om man gick in där så fick man en gul hink med en logga på, och en svart stor tygväska samt ett skriv block. Jag gick in där först och köpte ett pensel set om tre st. för 19 kr, som såg ut att vara av bra kvalité för att va så billiga. Dom ska jag använda när jag målar bilens trösklar och innerskärmar tänkte jag.  Jag sprang sedan in på Claes Ohlson. Där hade dom verkligen billiga akvarellblock och rit/målarmaterial. Jag köpte ju ett akvarell block för ett tag sedan för 125:- i A4, innehållande 20 ark. På Ohlsons fanns det akvarell block i A3 storlek för 70:-, men av kanske sämre kvalité. Men det fanns också dyrare block om man ville ha det. Något som var billigt var skrivpapper till skrivaren. En bunt på 500 kostade 29:-, så det kunde jag inte motstå. Jag upptäckte igår att jag bara hade några st kvar, så det passade ju jättebra. Jag missade att gå in på Rusta, för det såg inte ut att vara folk där när jag såg affären på håll, men när jag pratade med min ford vän alldeles nyligen, så hade han varit där. Jag har inte än köpt någon ny toa sitts. Jag har tejpat ihop sitsen och tejpat fast lite papper jag rullat ihop under sprickan så länge, och det håller rätt bra. Jag ska ta en dag och kika in på Rusta så får jag se om dom har några bra sitsar där. Jag har rätt många hål att stoppa pengarna i just nu, så jag får dela upp utgifterna lite och hoppas att saker och ting inte går sönder. Allra sist sprang jag in på Coop. Det var en ren mataffär och inte alls som den dom har i Skara, som har både kläder, skor, cycklar, möbler blommor och mycket mer. Tidigare i veckan så hade det kommit ett reklam blad från coop i brevlådan. I bladet fanns det en rabatt kupong på 2 lottor från Miljon lotteriet. Om man köpte dessa 2 så fick man rabatt på 5 kr. På vägen ut sedan när jag handlat lite, så stannade jag till vid speldisken och köpte dom, och... jag vann 40:- på den ene, och 10 på den andra. Nu ska jag nog ta och köpa 2 till för vinsten.


 

 
 
Fenixmona

Fenixmona

26 april 2012 05:06

Ser att du ligger i samma division som mig vad gäller vinster! kramiz

http://fenixmonasliv.blogspot.com

 
Vicke

Vicke

26 april 2012 07:42

vilken turdag, ha en fin dag nu

http://animationsskolan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:24


Här kommer något för er som gillar jänkare.   Jag besökte Power Big Meet ute på Hovby i Lidköping på torsdagen den 6:e Juli. Bil utställningen var mellan 6 - 8 Juli och brukar annars vara i Västerås. Hovby flygfält är mycket större så i år när Po...

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:14


Hej!   Posthorns snäckorna i nano akvariet frodas vilt och jag har fått åka lämna en hel drös till olika Zoo affärer. Jag har fläckiga, bruna, rosa och rödaktiga. Om någon är intreserad så får ni gärna komma och hämta. Jag kan även skicka mot por...

Av Yvonne - 26 juni 2017 21:00


Hejsan!   Kommer inte ihåg när jag senast skrev inlägg här i bloggen. Jag skaffade mig en fiol i slutet av februari. En Stentor student 2 som jag skickade efter från Thomann i Tyskland. Sedan dess har jag övat och övat och knappt rört datorn, och...

Av Yvonne - 12 mars 2017 18:11


Hejsan! Jag har börjat lära mig spela fiol, eller försöker i alla fall. Jag får ont i högra armen och handleden när jag vrider den runt stränghållaren, men vad kan man vänta sig när man är 50 år och har fibro. Har aldrig hållit i en fiol förut men ha...

Av Yvonne - 5 december 2016 12:51

Hejsan!   Snön den lyser med sin frånvaro, häromkring där jag bor i alla fall. Tur man har Gimp att tillgå så man kan göra fina Juliga animationer att dela ut.   Höger klicka bara på animationerna eller bilderna och spara ner bild som. Eller ...

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards