Bobacken

Direktlänk till inlägg 24 april 2012

Den första åskan slog till igår i Lidköping

Av Yvonne - 24 april 2012 10:39

Och på promenaden så försvann mina solglasögon någonstans. Jag har ljuskänsliga ögon, så även om solen kanske inte lyser så tar jag på mig solglasögon. Igår så hade också lite huvudvärk och yrsel, och då är ett par solglasögon bra att ha. jag hade på mig dom på eftermiddags promenaden, och när jag sedan varit hemma ett litet tag, så undrade jag vart jag lagt dom. Jag letade hela kvällen, överallt, och även nu på förmiddagen. Dom var inte så dyra men jag känner mig lite handikappad utan dom. När jag nu försöker minnas vad jag gjorde under promenaden, så misstänker jag att jag kanske tappat dom ute i skogen, inte långt hemifrån. Jag tror om jag inte minns fel nu, att jag tog av mig dom när jag gick in på skogs stigen. Jag kom till ett ställe där stigen delar sig och stannade till och tog av mig hörlurarna till mobilen. Jag hade under promenaden lyssnat på radion och nu ville jag lyssna på fågelsång. Just där, där villornas trädgårdar slutar och skogsdungen börjar så vimlar det av fåglar. Jag tog fram mobilen och provade om jag kunde spela in lite fågelsång. Å visst gick det och det lät faktiskt rätt bra. Precis när jag stängt av mobilen så kom en granne med sin hund. Samtidigt dundrade åskan till och jag ropade: Hörde du åskan? Var det den som small till, sade hon tillbaka. Åskan dundrade till ett flertal gånger till och jag sa: Det är bara den 23 April och det åskar. Ja vädret är allt bra upp och ner nu för tiden sade grannen. Hon gick iväg och jag stod kvar en liten stund och hörde på fågelsång, men gick sedan med snabba steg hemåt när några regndroppar föll. En liten stund senare när jag stod på balkongen och drack lite kaffe, så öste regnet ner. Någon åsk hördes inte mer i alla fall. Jag undrar ja om jag inte kan ha tappat glasögonen där ute i skogen. Jag ska ta en tur dit lite senare efter middagen. Jag ska ta och köpa ett par glasögon snören att sätta på solglasögonen. Det har jag satt redan på ett av mina läsglasögon, och dom är väldigt bra att ha. Sent igår kväll så målade jag lite igen i ArtRage. Jag har målat om den svarta hästen jag gjorde, och försökt måla honom så han liknar Milles som väldigt ung. Milles är en skimmel och är nästan helvit nu. Men när han var unghäst var han mörkgrå med ljusare man. Jag fick se ett gammalt foto på honom som unghäst, för något år sedan, och jag trodde först inte på att det var Milles som jag såg.


   


   

 
 
Vicke

Vicke

24 april 2012 17:34

ha en fin kväll nu trots åskan

http://animationsskolan.bloggplatsen.se

Yvonne

24 april 2012 22:07

Det är lungt nu :) Det blev bara ett muller.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:24


Här kommer något för er som gillar jänkare.   Jag besökte Power Big Meet ute på Hovby i Lidköping på torsdagen den 6:e Juli. Bil utställningen var mellan 6 - 8 Juli och brukar annars vara i Västerås. Hovby flygfält är mycket större så i år när Po...

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:14


Hej!   Posthorns snäckorna i nano akvariet frodas vilt och jag har fått åka lämna en hel drös till olika Zoo affärer. Jag har fläckiga, bruna, rosa och rödaktiga. Om någon är intreserad så får ni gärna komma och hämta. Jag kan även skicka mot por...

Av Yvonne - 26 juni 2017 21:00


Hejsan!   Kommer inte ihåg när jag senast skrev inlägg här i bloggen. Jag skaffade mig en fiol i slutet av februari. En Stentor student 2 som jag skickade efter från Thomann i Tyskland. Sedan dess har jag övat och övat och knappt rört datorn, och...

Av Yvonne - 12 mars 2017 18:11


Hejsan! Jag har börjat lära mig spela fiol, eller försöker i alla fall. Jag får ont i högra armen och handleden när jag vrider den runt stränghållaren, men vad kan man vänta sig när man är 50 år och har fibro. Har aldrig hållit i en fiol förut men ha...

Av Yvonne - 5 december 2016 12:51

Hejsan!   Snön den lyser med sin frånvaro, häromkring där jag bor i alla fall. Tur man har Gimp att tillgå så man kan göra fina Juliga animationer att dela ut.   Höger klicka bara på animationerna eller bilderna och spara ner bild som. Eller ...

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards