Bobacken

Direktlänk till inlägg 23 april 2012

Igår blev jag varse om att jag kunde surfa med mobilen

Av Yvonne - 23 april 2012 11:09

Men jag har inte något mobil abbonemang med surf i. Jag skiftade telefon, vs. jag satte i simkortet i den nya mobilen, igen. Jag skiftar ibland när jag saknar min gamla mobil. Den är en ihopfällbar mobil som är liten och passar så bra i handen, och den ser fin ut. Men den har ett par år på nacken. Jag har bilder där i som jag ville ha tag i för ett tag sedan, och skiftade då från min nya till den gamla. Nu igår så skiftade jag tillbaka till den nya, och så fort jag hade gjort det, så fick jag ett meddelande om att telenor skulle skicka en uppdatering som skulle sparas ner i mobilen. Det var ett mms och en internet uppdatering. När det var gjort så upptäckte jag att jag kunde gå ut på nätet, och att flera direkt länkar till olika sidor på nätet, blivit installerade i telefonen. Jag blev lite orolig och tänkte: Har mitt abbonemang ändrats nu. Jag slog på min dator och gick in på telenors hemsida och logga in för att se om abbonemanget ändrats. Men det hade det inte, så jag blev lättad. Kollade min faktura hur mycket jag hade ringt för hittils, och den var på ca lite över 2 kr. Försökte se sedan vad det kostade att gå ut på nätet, och såg något som hette datatrafik 15:- MB. ? tänkte jag. Är det bildernas storlek? Innan jag hade slagit på datorn så hade jag varit ute och surfat med mobilen, och varit inne i min blogg som jag gjort en länk till på mobilen. Jag hade kommit på hur jag kunde ladda hem bilder jag har i bloggen´, och jag hade laddat hem en animation som jag nu senast lagt upp där. Den med texten: Ha en bra dag. Jag beslöt att ringa till telenor och vad jag misstänkte så hade det med bildernas storlek att göra, och jag fick ett råd att ta det lungt med surfandet med mobilen, eftersom jag inget susrf abbonemang med mobilen hade. Det kunde bli riktigt dyrt om jag inte var försiktig. Jag har ett pott abbonemang på 99:- som jag får ringa och sms:a upp mm. Och jag ringer knappt upp den summan per månad. Idag är det måndag och vardag, och nyss så loggade jag in på telenor igen för att kolla hur mycket jag hade sufat för på mobilen. Igår stod det att jag använt mobilen för lite över 2:-. Idag var det uppe i lite över 11:- och då hade jag laddat ner runt 5 bilder från min blogg och tittat runt lite på på telenors och andra hemsidor. Det var ju inte så farligt trotts allt, och jag har kommit på att jag kan använda mina egna animationer i mobilen. Jag får bara kolla upp hur stora dom är först, så det inte drar iväg alltför mycket. Jag betalar 99:- i månaden som jag kanppt ringer upp för. Varför inte ladda hem lite roliga bilder från min egen blogg då. Jag är bara lite orolig för ev. virus som finns ute på nätet. Men om jag håller mig till endast bloggen, så kanske det inte är så farligt. Ha det gott så länge.


 

 
 
Vicke

Vicke

23 april 2012 16:45

ja, passa dig, det kan bli riktigt dyrt, ha en fin kväll nu

http://animationsskolan.bloggplatsen.se

 
Fenixmona

Fenixmona

24 april 2012 05:30

Oj, ja det gäller nog att se upp för det kan kosta mer än det smakar. Fast du verkar ju ha koll på det hela...Kramiz

http://fenixmonasliv.blogspot.com

 
Vicke

Vicke

24 april 2012 08:20

det kommer steg om pratbubblor längre fram, ha en fin dag nu

http://animationsskolan.bloggplatsen.se

 
annemon

annemon

24 april 2012 09:35

Jag har som du 99 kr att ringa för det räcker för mig att ringa för och ibland blir det pengar över.Jag vill inte ha internet på mobilen blir så mycket att hålla reda på tycker jag.
Tack för din kommentat på bloggen.Ha en bra dag/Kram

http://annemon.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:24


Här kommer något för er som gillar jänkare.   Jag besökte Power Big Meet ute på Hovby i Lidköping på torsdagen den 6:e Juli. Bil utställningen var mellan 6 - 8 Juli och brukar annars vara i Västerås. Hovby flygfält är mycket större så i år när Po...

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:14


Hej!   Posthorns snäckorna i nano akvariet frodas vilt och jag har fått åka lämna en hel drös till olika Zoo affärer. Jag har fläckiga, bruna, rosa och rödaktiga. Om någon är intreserad så får ni gärna komma och hämta. Jag kan även skicka mot por...

Av Yvonne - 26 juni 2017 21:00


Hejsan!   Kommer inte ihåg när jag senast skrev inlägg här i bloggen. Jag skaffade mig en fiol i slutet av februari. En Stentor student 2 som jag skickade efter från Thomann i Tyskland. Sedan dess har jag övat och övat och knappt rört datorn, och...

Av Yvonne - 12 mars 2017 18:11


Hejsan! Jag har börjat lära mig spela fiol, eller försöker i alla fall. Jag får ont i högra armen och handleden när jag vrider den runt stränghållaren, men vad kan man vänta sig när man är 50 år och har fibro. Har aldrig hållit i en fiol förut men ha...

Av Yvonne - 5 december 2016 12:51

Hejsan!   Snön den lyser med sin frånvaro, häromkring där jag bor i alla fall. Tur man har Gimp att tillgå så man kan göra fina Juliga animationer att dela ut.   Höger klicka bara på animationerna eller bilderna och spara ner bild som. Eller ...

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards