Bobacken

Direktlänk till inlägg 27 januari 2012

Nä nu säger jag ifrån en gång för alla

Av Yvonne - 27 januari 2012 11:25

Jag har fått nog helt enkelt. Och då undrar ni säkert av vad. Ända sedan jag var liten så har folk hackat och styrt över mitt liv, och jag har varit godtrogen och litat för mycket på folk. Vet inte varför jag råkat ut för just en viss typ av människor, kanske är det för att jag ska lära mig något. Men som barn hade jag ingen chans att bestämma över mitt liv, men det kan jag nu äntligen.  Hädanefter kommer jag hålla mig undan sk. energitjuvar och lögnare som sprider sina dåliga energier till andra. För jag har bestämt att jag vill må bra, skratta och ha roligt så mycket jag bara kan, men dom problem som jag har. Man mår bättre av att tänka positivt, i både kropp och själ, och jag vill sluta att tassa runt stel som en mus och vänta på att få utskällning för minsta lilla felsteg. Vissa personer i min närvaro har i många år ställt till med mycket förtret. Jag har blivit ett vervrak och sedan när jag har fått gå till psykiatriker för orka överleva så har jag blivit tillsagd att inte prata om vissa saker. Men sista gången jag gick till en psykiatriker, det var när jag skulle sjukpensioneras, då kunde jag inte hålla mig. Vad jag tänkt länge på länge, lät plötsligt helt rätt och psykiatrikern sa, hör du int hur det låter? Jo det hörde jag, men jag hade bara behövt ha någon som höll med.

Hädanefter så sållar jag mina vänner noga, och umgås bara med dom som sprider skratt, lycka och medkänsla. Men jag är medveten om att vi alla har våra dåliga dagar, men för det behöver man inte bli elak, klanka ner på andra och styra andra människor. Om jag känner mig deppig eller har mer ont en dag, då talar jag om det, rakt på sak och håller mig för mig själv om andra inte riktigt förstår mig. Människor som bara är ute efter att bråka, sprida lögner och annat förtret, dom håller jag mig riktigt långt borta ifrån. Hädanefter bestämmer jag själv över mitt liv och vad jag vill göra med det och med vilka jag vill umgås med. Så det så. Ha det gott mina allra käraste vänner, och må solen sprida sitt glada sken över er.


 

 
 
Vicke

Vicke

27 januari 2012 14:34

det gör du rätt i ha en trevlig helg nu

http://vickes.bloggplatsen.se

Yvonne

27 januari 2012 18:59

Trevlig helg på dig också Vicke :)

 
Ingen bild

Annelie

27 januari 2012 20:24

Det där med att sätta ner foten och säga ifrån kommer med åren. Man blir lite argare som tant! Hi hi. Bra att du står på dig och säger ifrån. De som klagar, snackar skit och klankar ner är de som har problem inte du. Trevlig helg!

Yvonne

28 januari 2012 10:33

:) Tack för uppmuntran.

 
Fenixmona

Fenixmona

28 januari 2012 03:21

Det gör du helt rätt i...vi måste ta vara på oss! Kramiz!!

http://fenixmonasliv.blogspot.com

Yvonne

28 januari 2012 10:34

:)

 
annemon

annemon

28 januari 2012 23:19

Det gör du alldeles rätt i ha de gott.

http://annemon.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:24


Här kommer något för er som gillar jänkare.   Jag besökte Power Big Meet ute på Hovby i Lidköping på torsdagen den 6:e Juli. Bil utställningen var mellan 6 - 8 Juli och brukar annars vara i Västerås. Hovby flygfält är mycket större så i år när Po...

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:14


Hej!   Posthorns snäckorna i nano akvariet frodas vilt och jag har fått åka lämna en hel drös till olika Zoo affärer. Jag har fläckiga, bruna, rosa och rödaktiga. Om någon är intreserad så får ni gärna komma och hämta. Jag kan även skicka mot por...

Av Yvonne - 26 juni 2017 21:00


Hejsan!   Kommer inte ihåg när jag senast skrev inlägg här i bloggen. Jag skaffade mig en fiol i slutet av februari. En Stentor student 2 som jag skickade efter från Thomann i Tyskland. Sedan dess har jag övat och övat och knappt rört datorn, och...

Av Yvonne - 12 mars 2017 18:11


Hejsan! Jag har börjat lära mig spela fiol, eller försöker i alla fall. Jag får ont i högra armen och handleden när jag vrider den runt stränghållaren, men vad kan man vänta sig när man är 50 år och har fibro. Har aldrig hållit i en fiol förut men ha...

Av Yvonne - 5 december 2016 12:51

Hejsan!   Snön den lyser med sin frånvaro, häromkring där jag bor i alla fall. Tur man har Gimp att tillgå så man kan göra fina Juliga animationer att dela ut.   Höger klicka bara på animationerna eller bilderna och spara ner bild som. Eller ...

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards