Bobacken

Alla inlägg den 23 januari 2012

Av Yvonne - 23 januari 2012 19:08

Och just nu i denna stund så använder jag dom för första gången. Men den sista tvätten med en gammal ullpläd och en fleece filt i, den fick jag tvätta om. Det blev inte ricktigt tvättad och en massa tvättpulver hade fläckat ner den mörk blå fleece filten. Jag hade tvättat dom i 30 grader, mild tvätt. Och när tvättmaskinen sattes igång så flöt filtarna upp ovanför vattnet och tvättmaskinen bara stod och gjorde ingenting. Jag tänkte att till slut måste den ju i alla fall börja tumla runt något så jag gick därifrån. När jag kom tillbaka senare så hade maskinen stannat och när jag tog ut filtarna så såg jag på en gång att filtarna inte var tillräckligt rena och fulla med tvättmedel på vissa delar. Tvättar nu om dom i 40. Det var en himla massa finesser på maskinerna som också vägde tvätten innan, så man inte skulle överdosera tvättmedlet. Efter första omgången tvätt så upptäckte jag också att tvätten var inte riktigt så blöt heller när tvättningen var klar.  Så tvätten kommer nog torka lite fortare nu, hoppas jag.

      


Jag hann att ta en tur till Milles innan, och jag hade kameran med och fick några fina bilder på solnedgången igen. Men jag får nog ta å köpa nya laddningsbara batterier snart, för jag har använt dom så mycket så jag hinner knappt ladda dom för än dom är tomma igen. Det har ju blivit en hel del bilder sedan jag köpte kameran.


       

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards