Bobacken

Alla inlägg den 1 januari 2012

Av Yvonne - 1 januari 2012 12:45

Pg. av förkylningen och inte av något nyårsfirande. Så fort jg lägger mig ner så börjar halsen att killa och jag blir igenproppad av slem. Var vaken till nästan 6, då jag äntligen somnade och fick några timmars sömn. Men jag har varit med om värre förkylningar, så den här ska jag väl överleva också.      Jag har ätit lite glas i mellan åt, och tröstat mig med godis. Jag lyckades i alla fall maka mig ut till Milles & Shinja igår, och önska dom ett nytt gott år. Förkylningen kändes bättre när jag var ute i friska luften, men det slog lock för öronen, så jag hörde lite sämre. Nu till sist fick jag med mig kameran ut ur bilen, och tog några bilder på dom bägge pållarna. Obs! Jag har lekt lite bilderna, och därför visar jag upp samma kort 2 ggr. Man kan både förbättra och stjälpa, men det beror ju på vad man skjälv tycker är fint.


        


Jag försökte också ta några bilder på månen...   med min lilla kamera. Och med tanke på att den inte är en så avancerad och dyr kamera, så tyckte jag att jag ändå lyckades få en rätt skarp bild på gubben där upp. Kommer inte just nu ihåg hur långt det är dit upp, men jag fick veta för några dagar sedan, när jag såg på Discovery, att jordens atmosfär sträckte sig ca 8 mil upp. Sedan börjar rymden.


    

  


Jag köpte min digital kamera vårvintern 2011, på rea. Jag fick den för 599:- men den hade kostat några hundra mera.


  

En sådan här är det, men en silvrig en. Den är rolig och lätt att ta bilder med. En proffs fotograf som jag träffade på nätet, tyckte att jag skulle skaffa en sådan här om jag var helt  nybörjare, och aldrig ägt eller haft med någon digital kamera förut.

Jag hoppas ni får en god fortsättning på det nya året, men tyvärr så börjar den med en katastrof för grann landet Norge. Vet inte än om några människor fått sätta livet till i jordraset, men jag hoppas att raset inte skedde i bebyggt område.

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards