Bobacken

Alla inlägg den 8 januari 2012

Av Yvonne - 8 januari 2012 10:32

Som vanligt på morgonen så leker mina katter en stund. Inte så mycket och intensivt vinter tid, för Nossan som börjar bli till åren är inte riktigt på hugget just nu. Smillan har däremot lite mer energi, för hon är ju nästan bara barnet än. Imorse så gjorde dom några lekfulla språng mot varandra, och Smillan hade noll koll på, åt vilket håll hon for åt. Pang rakt in i dörrkarmen med nosen for hon, och stackarn blev liggandes med vimmelkantiga ögon. Aj det gjorde välldigt ont, det såg jag. Hon knep ihop ansiktet och ögonen dom skelade, samtidigt som hon rörde huvudet fram och tillbaka, en bra stund. Jag tror det var den hårdaste smällen hittils hon fått på nosen. Jag lyfte upp henne och såg att pälsen blivit lite grå, men det försvann när jag försiktigt klappade rätt den. Nossan undrade nog också vad som hände, för hon satt bredvid och såg förvånat på Smillan när hon vindögt hade rört huvudet fram och tillbaka. Nu ligger dom bägge på var sin plats och vilar, och Smillan laddar upp för framtida lek igen.


 

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards