Bobacken

Alla inlägg den 9 januari 2012

Av Yvonne - 9 januari 2012 16:45

Och ute har det börjat å snöa. Det var länge sedan man fick se snö   . Jag undrar hur länge den kommer få ligga kvar innan nästa värme front kommer. Förmodligen på torsdag läste jag på löpsedlarna, då ett nytt blåsväder drar in över Sverige. Tog en sväng till Jysk bäddlager idag för att investera en ny vaxduk till ett skamfilat bord som jag vill dölja. Men det var dåligt med vaxdukar, för dom hade nästan gått åt allihop. En expedit sa att dom skulle få in mer mot slutet av veckan, så jag får väl bege mig dit igen. Samtidigt som jag är där får jag inte glömma köpa disk trasor och tvättsvampar, som jag glömde köpa när jag handlade idag. Alltid är det något man glömmer. Jag tittade in på Jysk websida alldeles innan jag började blogga, för att se vad för olika vax dukar dom hade där, och då kom jag på att jag behövde en ny tvättkorg också, för min håller på att vittra sönder mer och mer. Efter att ha tittat på vaxdukar och tvättkorgar så gick jag sedan över till gardin avdelningen, å vad sugen man blev sedan på att skaffa nya gardiner då till rummet. Har inte köpt några på år och dagar, för fönstret är nästan 3 meter brett, så det går åt lite tyg. Jag använder gardin kappa som är trädd på en smal gardin stång. När fönstret är så stort så vill jag ha något som döljer den fula fönster kanten där upp, och det blir så kalt också tycker jag utan en kappa. Jag har även en skena i taket som jag använde förr, när jag hade både kappa och hängande gardin på sidorna. Jag funderar på att skaffa en till gardin stång och använda den istället för skenorna i taket, för då slipper jag sy på hysk band om jag köper hängande långa gardiner på sidorna, men... jag får avvakta lite. Det är så mycket man vill ha men som man får spara till. Tandhygienisten kanske hör av sig snart och jag måste spara till 2 nya sommardäck. Det är snart bara 3 månader kvar tills sommardäckena måste på igen. Bilen ska också servas lite. Olja och oljefilter tänkte jag byta till våren. Jag håller också på att spara för fullt så jag kan amortera av på lånet helt och hållet. Om inget annat händer så till nästa nyår, så är lånet ett minne blott. Det pengarna som jag betalat av på lånet med, kommer sedan åka in på mitt sparkonto istället där dom får ligga och växa tills jag behöver dom till något. Jag vill helst slippa låna pengar mer, utan försöka spara undan så mycket jag kan och ta av dom pengarna istället, om något skulle gå sönder eller om jag vill spara till något jag vill ha. Ups! Nu blev det mycket skrivet idag. Jag håller på att tvätta och tiden har sprungit iväg. Nu måste jag ner till tvättstugan och hänga tvätt.

   

Animationen kommer från Vickes hemsida. 

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards