Bobacken

Direktlänk till inlägg 29 november 2011

Det ska bli en snö fri Jul i sydsverige skriver dom i tidningen

Av Yvonne - 29 november 2011 18:22

Jag läste i expressen vad spågubbarna hade spått för väder till Jul, och den skulle vara mild här nere i syd Sverige och ingen snö. Snöigt skulle det bli uppe i norr, trodde dom. Men i Januari eller Februari kunde det smälla till och bli jätte kallt värre. Kallare än vanligt. Den som lever får väl veta. Än så länge har det varit ovanligt varmt väder. Men vädret dom senaste åren har varit ovanligt överhuvudtaget. Det har verkligen svängt i tempraturerna. Den förra vintern var ju extrem kall, och så länge. Så kallt vill jag inte ha mer. Och vintern innan dess. Woow va mycket snö det kom. Då trodde man verkligen att man hamnat på en annan planet. Det var otäckt att vandra omkring bland snödränkta bilar och hus. Det var som en jätte hade slängt tonvis med sockervadd eller glass över stan. Det såg i alla fall ut så.

                                   

Den här bilden är från Julen 2010, men jag har ska bilder från snö kaoset någonstans. Jag får gå in på spara smart på com hem och kolla. Jag tog en massa bilder med mobil kameran minns jag, och jag var inte ensam. Jag såg en och annan vandra om kring med en kamera och ta kort.

                                           

                    Och så här frusen var jag i vintras då det var vidrigt kallt.

  

Så här såg Lidköping ut i vintras. Man skulle kunna tro att man hamnat på nordpolen.

Hoppas man slipper slipper va med om sådan kyla igen. Då går jag i ide tills våren knackar på dörren. Båten på första bilden ovanför, är fartyget Mina som jag tagit många bilder på förut.

                                               

Man blir känner riktigt hur musklerna mjuknar, bara man ser på bilden ovan. Visst är hon vacker. 

   

Den här bilden är från Lidköpings hamn vid fyren, och den får en att bli ännu mer varm. Tur man har lite bilder att titta på under vinter halvåret. Hoppas nästa sommar kommer bli ännu bättre. 

 

 
 
Ingen bild

Lars Intedinbror

29 november 2011 19:13

Nu har höstbloggen blivit vinterblogg, och det med besked. Vinter är snyggt bara det inte var så kallt... Det ser ut som början av denna vintern blir mer human. Ser att du gjort en logga nere till höger på bilderna, snyggt. ;-)

 
annemon

annemon

30 november 2011 13:02

Vinterfin header du gjort, men skönt om det inte blir för kallt och inte så mycket snö.Ja här var det inte så farligt med stormar.Jag är ingen spelare i vanliga fall.

http://annemon.bloggagratis.se

 
Veiken

Veiken

1 december 2011 21:07

Jag klarar mig alldeles utmärkt utan snö och kyla. Egentligen tror jag att jag inte var menad för detta klimatet, men hamnade här i alla fall! :)

http://www.veiken.se

Yvonne

1 december 2011 21:40

Samma här. Snön är jätte fin att titta på, och jag hade väldigt skoj när jag var barn och var yngre. Men sedan jag fick mer och mer värk och fick ont av kyla, så är det inte kul.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:24


Här kommer något för er som gillar jänkare.   Jag besökte Power Big Meet ute på Hovby i Lidköping på torsdagen den 6:e Juli. Bil utställningen var mellan 6 - 8 Juli och brukar annars vara i Västerås. Hovby flygfält är mycket större så i år när Po...

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:14


Hej!   Posthorns snäckorna i nano akvariet frodas vilt och jag har fått åka lämna en hel drös till olika Zoo affärer. Jag har fläckiga, bruna, rosa och rödaktiga. Om någon är intreserad så får ni gärna komma och hämta. Jag kan även skicka mot por...

Av Yvonne - 26 juni 2017 21:00


Hejsan!   Kommer inte ihåg när jag senast skrev inlägg här i bloggen. Jag skaffade mig en fiol i slutet av februari. En Stentor student 2 som jag skickade efter från Thomann i Tyskland. Sedan dess har jag övat och övat och knappt rört datorn, och...

Av Yvonne - 12 mars 2017 18:11


Hejsan! Jag har börjat lära mig spela fiol, eller försöker i alla fall. Jag får ont i högra armen och handleden när jag vrider den runt stränghållaren, men vad kan man vänta sig när man är 50 år och har fibro. Har aldrig hållit i en fiol förut men ha...

Av Yvonne - 5 december 2016 12:51

Hejsan!   Snön den lyser med sin frånvaro, häromkring där jag bor i alla fall. Tur man har Gimp att tillgå så man kan göra fina Juliga animationer att dela ut.   Höger klicka bara på animationerna eller bilderna och spara ner bild som. Eller ...

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards