Bobacken

Alla inlägg den 16 november 2011

Av Yvonne - 16 november 2011 21:52

Jag kunde ju ladda upp dom i Gimp och se om dom fortfarande funkar. Men det kan vara intressant att se om dom är ok om jag laddar upp dom direkt här, då får ju även andra se dom. Jag lyckades spara ner animationerna från det gamla trasiga USB minnet innan jag fragmentera det för att se om det gick att rädda, men det var som förgjort. Något måste ha hänt med det. Innan jag fragmenterade det så försökte jag rädda andra bildfiler från USB minnet, men helt plötsligt så lade det av helt och det gick inte göra något med det. Som tur var hade jag precis sparat ner animations mappen i datorn. Här kommer några utav dom. Några är mina och några är från Vickes hemsida.

       Dom här 3 första är mina egna. Obs! Bilden med vattnet är från Orust. Jag tog en åktur och hamnade ute på Orust. En skön tripp var det, men vädret kunde ha varit lite soligare. Det regnade ju i alla fall inte.

      Ups! Det här tefatet har slutat att snurra och blinka. Den åker i papperskorgen lite senare.

    Dom här 2 animationerna verkar i alla fall fungera som dom ska. Bilden med åskan, tefatet, masken och dressyr ekipaget är Vickes.

Det får räcka för denna gången. Mer kommer en annan dag.

Av Yvonne - 16 november 2011 16:42

Jag har letat många ggr. ute på nätet efter helsvarta örnar. Anledningen till det är att jag och min fostermamma, för en halv livstid sedan, såg en enormt stor, svart örn med dom grymmaste och hemskaste ögon som både jag och min fostermamma sett. Vi såg den inte tillsammans utan var för sig. Jag såg den först när jag nästan var hemma. Den satt ute på åkern ca 20-30 meter från grusvägen. Den såg ut som ett ondskefullt sagoväsen och den var kolsvart. Det var knappt att man såg ögonen men när man fick ögonkontakt med den, så reste sig nackhåren på en. Några minuter efter att jag kommit hem så kom min fostermamma också hem, helt förstörd, för även hon hade sett örnen, och började förskräckt gapa om hur fruktansvärd den sett ut och vilka onda grymma ögon den hade haft när den sett på henne. Min fostermamma var väldigt religös, även om hon inte alltid levde efter alla religionens regler, så den där örnen som stirrat på henne så ondskefullt måste ha varit ett väsen från därnere ifrån trodde hon. Tur att man haft egna upplevelser och inte börjat tro på allt hon hotat mig till. Ända sedan jag vart liten så har jag vetat att det hon gjort mot mig har varit fel, och jag har tänkt, vänta tills jag blir stor.

Ända sedan då jag såg örnen så har jag försökt hitta en liknande fågel men inte hittat en sådan. Ibland undrar jag om vi inte hade sett i syne, var för sig. Den här fågeln var stor, ungefär lika stor som en människa som satt på huk och den var kolsvart hela örnen från topp till tå, inte en tillstymmelse till någon annan färg hade den, och ögonen var dom hemskaste som jag någonsin sett. Det var en örn som man sent kommer att glömma och ibland när jag börjat tänka på den igen så ger jag mig ut på nätet och letar igen. Vem vet vad det var för något jag och min fostermamma såg. Jag ska försöka få tag i någon som är expert på det här med örnar, för jag känner att jag vill få klarhet i vad det var för örn vi såg. Kanske någon ser mitt inlägg i bloggen, och kan ge mig lite information, om nu en sådan örn finns på riktigt. Mycket konstiga saker har man fått uppleva genom tiderna.

Nu till något annat :) Har tagit lite bilder, igen. Vill bara visa vad för väder det är hos mig. Även om det är trist väder så kan man kanske få till lite fina bilder, så här kommer några från dagens väder.

Så här såg det ut i morse, innan dimman åter rullade in över staden.

    

Frostigt och kallt var det. Men sedan tinade det upp och det blev råkallt iställt.

Tog en liten promenad i skogen intill. Och där på ett träd så såg jag något förunderligt.

    

Vad ser det ut som? Jag hade namnet precis i huvudet, men så försvann det.

  

På marken fanns det också. Någon måste ha planterat ut det för det vimlade med sådant här. Även ett träd till var omslingrad med denna växt.

   



Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards