Bobacken

Alla inlägg den 13 november 2011

Av Yvonne - 13 november 2011 19:58

Har ett alldeles nytt USB minne som jag endast sparat filer på och inte kopierat ifrån, för än nu, och det gick inte. Ett meddelande dök upp att filen ev kunde vara borttagen eller flyttad. Och när jag försökte fler gg. med andra filer så dök det upp ett annat meddelande om att det var "felaktig parameter" på det. Jag gick ur USB minnet och gick sedan in på det igen, så var det tomt. Stängde av USB minnet genom att stänga av det säkert, men lampan på USB minnet fortsatte blinka. Den brukar ju slockna så för säkerhets skull stängde jag av datorn och tog ur USB minnet. Startade sedan om datorn och satte i USB minnet och öppnade det åter och där fanns filerna. Provade igen att föra över en fil, men tji, åter dök meddelandet "felaktig parameter" upp. Försökte stänga av det igen på ett säkert sätt, men USB minnet fortsatte att blinka trots att det är avstängt och finns inte tillgängligt i datorn. Det är en film fil jag försökt flytta över till datorn igen, men det går inte. Ska testa igen att öppna en bild fil lite senare men jag får stänga av datorn och ta ur USB minnet först. Jag vill inte ta ut det när det blinkar. Det är det tredje USB minnet jag har som det gått troll i. På dom två andra minnena så blir bilderna förstörda, och jag ger mig katten på att det är datorn som är boven nu. Det är det tredje USB minnet jag har, och det här, har jag bara haft en vecka och jag har bara sparat ner filer på det, och inte flyttat filer fram och tillbaka på det. Som tur är så sparar jag även ner filer på spara smart på comhem där jag har 2GB att spara på. Där har jag aldrig haft några problem med att kopiera över bilder till datorn igen. Jag har funderat att skaffa en extern hårddisk, men jag tror nog att jag avvaktar. När jag sökte på nätet på felaktig parameter så läste jag att flera st. hade samma problem med sina externa hårddiskar. Den här gamla burken jag har, har nog något fel någonstans som jag inte kan se, och eftersom USB minnet fortsätter att blinka trots att det ska vara avstängt, så tror jag det har något med USB uttagena på datorn att göra, trots att jag har försökt kolla dom i datorn om dom är ok. När jag har stängt av USB:na förr så har alltid lampan slocknat på dom, och lampan på det här minnet har slocknat tidigare vet jag.

Tog en sväng ut till Milles idag och hjälpte hans ägare att mocka lite. Det var väldigt lite att mocka för han verkar göra sina behov mest ute. Han och hans kompis står i ett sk. lösdrift stall för 2 hästar, denna vinter, och jag hoppas att det kommer gå bra. Hans ägare kommer att bygga ett ung. likadant stall, nästan, nästa år. Tog en sväng senare till Ullersunds bron efteråt, men denna gång fiskade jag inte. Jag tog en promenad istället. Mitt huvud var tungt och jag hade lite huvudvärk. Det är mina bihålor som vanligt som krånglar förmodar jag. Jag hade med mig kameran och den här gången stötte jag på några högländska skotska kossor som gick och betade. Jag höll mig på rätt sida av staketet för säkerhetsskull, och försökte ändå få till några fina bilder.

        

                     

                       



Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards