Bobacken

Alla inlägg den 15 november 2011

Av Yvonne - 15 november 2011 20:03

Svårt det här med att hitta på en bra rubrik, så jag börjar med att skriva. Jag kommer väl på under tiden vad för rubrik jag ska skriva. I morse var det 3-4 minus här och klart väder och rimfrost. Fick skrapa bilens rutor på eftermiddagen, när jag skulle åka och handla. Solen hade inte kommit åt den på parkeringen.

                      

     

Solen kom fram och började värma upp min inglasade balkong. Missarna tyckte det var skönt och Nossan lade sig på sin favorit plats, ovanpå fåröljen och solade sig varm. Dom senaste åren har hon blivit lite stelare har jag märkt, det är väl åldern som tar ut sin rätt. 11 år fyllde hon i slutet på augusti och hon har varit betydligt vildare. En riktig flygande och hoppande sak.

Åkte och handlade senare på efter middagen, och det kändes i ryggen. Den brännande smärtan lättade lite som tur var, så när jag kom hem så skyndade jag mig att ta en liten promenad. Hade med mig kameran för jag såg att solen höll på att vackert gå ner i horisonten. Tyvärr så doldes solen av några moln, men jag tyckte ändå jag lyckades få ett par fina bilder. Dimma var på väg att åter bildas, och kallare igen höll det på att bli.

      

     

Jag tog några bilder över Lidåkersplan, intill Lidåkersskolan. Där på sommrarna brukar Cirkusarna hålla till. Dom rullar alltid förbi på gatan där jag bor när dom kommer eller åker, och jag minns för många år sedan, då stannade en Cirkus i några dagar och när jag tittade ut så gick det några elefanter med sina skötare på gatan.

     

                      

                                                  
     Visst är naturen vacker. 

                      Ja nu vet jag :) Jag ska skriva: Visst är naturen vacker som rubrik.     

   

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards