Bobacken

Alla inlägg den 28 november 2011

Av Yvonne - 28 november 2011 19:59

Man har inte mycket att säga till om när naturens våldsamma krafter drar över en.

Tur att det är så milt att det som kom ner var i regn form. Värre hade det blivit om det varit blötsnö och isregn. Då hade det nog blivit katastrofalt värre. Jag höll mig inne igår och såg på hästhoppning från Globen. Tur att inte strömmen gick, men jag hörde från en vän som bor på landet att det blinkade väldigt hos honom. Tog en sväng ut till Milles idag. Mallens gamla stall och betes kompis, för att kolla hur han mådde. Han hade klarat stormen bra och såg ut som vanligt. lungn och fin var han. Däremot "Shinja" hans stall kompis hade nervat upp sig mer. Hon ville gärna inte stå inne i lösdrifts stallet där jag brukar stå och borsta av dom. Det hade väl låtit mycket i byggnaden när det blåst, kan jag tänka mig. Hon verkar ha Mallens nerver, men så är ju hon hälften arab. Araber i genomsnitt är mer känsliga pg. av att dom är fullblod.

Jag stötte på en granne till stallet där ute, som sa att en elledning på en gård intill, hade hållit på att gå av och blåsa ner. Det hade farit gnistor så det synts på långt håll, så brandkåren hade fått rycka ut. Tur att ledningen inte hade gått av och hamnat på blöt mark. Då hade det nog blivit mer problematiskt.

                      

                Dom här animationerna kommer från Vickes gamla hemsida.

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards