Bobacken

Direktlänk till inlägg 24 november 2011

www.bildlidkopomnejd.n.nu

Av Yvonne - 24 november 2011 20:26

Heter hemsidan där jag lägger upp bilder från Lidköping. Jag krånglade till det lite, jag kunde ju ha gjort en ny bloggsida med endast bilder i från Lidköping, men gjort är gjort   Man kan inte lägga upp hur mycket bilder som helst där, då måste man betala för sig, så jag får väl se hur mycket bilder som får plats. Jag får sortera noga så jag får med dom som jag tycker är bäst. Det händer inte så värst mycket hemma hos mig nu, förutom att grannarna och även jag har börjat ilskna till ordentligt. Jag har tidigare skrivit i bloggen att föreningen håller på att bygga om värme centralen och det grävs för fullt runt om här runt husen. Det görs vid fel tidpunkt tycker jag, för titt som tätt stängs värmen av, ibland även utan att dom säger till i förtid. Jag är väldigt glad att det inte är kallare, för då vete katten, då hade det blivit revolt.  Jag var på dropp in möte förra veckan och frågade när dom skulle börja byta ut fönstren i husen. tidigast 2015 fick jag till svar, för förening hade dåligt med pengar. Inte underligt tycker jag att folk blir arga, för dom har slösat pengar på att göra grönområdena fina runt husen istället. Jag har inte fått upp persiennerna på flera år, och plastdetaljerna som håller fast "pinnarna" som man vrider på för att öppna upp persiennerna, spricker och går sönder. Trät spricker i karmarna och det drar in mellan fönstren och väggarna. Har fått tejpa igen ventilen under stora fönstret i rummet, för det var ett riktigt blåshål som inte gick att stänga, för något i spjället har gått sönder. Igår när jag skulle stänga igen persiennen så gick "pinnen" av, så nu skiner solen ner mellan springorna. Det går väl an nu på vintern, men till våren när solen går upp och lyser ner på min sida på förmiddagen, då blir det hett. Jag får ta och hitta på något och hänga upp så länge. Har inte lust att punga ut en massa pengar på att byta persienner när fönstren till sist ska bytas. Kanske jag kan hitta någon begagnad, eller så får jag sy ihop något. När jag flyttade hit för 23 år sedan så fick jag höra redan då att stamrör skulle bytas och badrummen renoveras. Det tog 17-18 år innan det hände. Jag vet flera som var tvungna att renovera sina badrum pg. av mögel några år innan. En massa pengar i onödan försvann.

Tänk om man vann pengar säger jag. Då skulle jag skaffa mig en bostad som var varm och go.

Nu måste jag tänka på något positivt istället. Sätta mig framför tv:n och se en rolig komedi med en varm kopp chocklad. Hupps! Det har jag visst redan druckit. Här kommer lite roliga animationer istället.

    

Dom här animationerna har jag inte gjort :)

 
 
Fenixmona

Fenixmona

26 november 2011 09:16

Det är likadant här!! Här har det satsats en massa pengar på grönområden och lekplats...medan fläktsystemet är helt slut och folk inte får sätta in riktiga fläktar utan vill de byta fläkt så måste de köpa en kolfilterfläkt...och det är meningslöst då har vi kvar den gamla för sugeffekten är lika dålig för vilket som just nu! Det är likadant med badrummen, här behövs stamrenovering men det finns inga pengar...vi har fixat vårat badrum själva, det var absolut nödvändigt! bara en av gungorna i nya lekparken kostade 27 tusen...Snacka om felprioritering!!! Kramiz!!

http://fenixmonasliv.blogspot.com

Yvonne

26 november 2011 10:50

Det är lite dumt med det här att äga en bostadsrätt, för man kan ändå inte fixa sådant som sitter på eller i husets grund stomme. Om man ägt ett hus så hade det varit lättare att bestämma själv. Det är helt otroligt vad det ska kosta att byta ut några enkla saker. Dom har bytt ut radiatorerna här i elementen. En granne sa till mig häromdagen att det kostade runt 80 tusen att bara byta ut dom i lägenheterna i en trappuppgång.

 
Fenixmona

Fenixmona

26 november 2011 09:21

Vilken fin fotosida du gjort!! Kul att se...du är så himla duktig!! Kramiz

http://fenixmonasliv.blogspot.com

Yvonne

26 november 2011 10:50

Tack! :)

 
Ninja

Ninja

26 november 2011 16:34

Knepigt att du inte har varmt....vi har hus med fjärrvärme och de har varit svårt att behåla värmen när det gått ner mot 20 minus. Nu har fjärrvärmeverket grävt om och bytt rör och nu bor vi i en kamin.....
När vi hade kallt och rått satte jag tallrikar med värmeljus överallt, de värmer rätt bra och råheten försvinner....

http://www.nordtellus.blogspot.com

Yvonne

26 november 2011 16:44

Värmen går ut igenom alla springor i fönstren här. När det är nordlig vind så ligger jag mitt i blåshålet. Har bytt ut listor och försökt tejpat igen alla hål. Jag är lite osäker på hur länge fönstren ska hålla tills dom till sist byter ut dom, om några år. Jag får också tända ljus. Det har jag gjort i många år. Och en kupé fläkt har jag som jag sätter på då och då. Jag mår sämre i musklerna vinter tid och vill gärna ha det torrt och varmt inomhus. Dom håller på att göra om värme systemet här också, men det är långt ifrån klart. Dom håller på med det nu, mitt i vintern, och stänger av värmen titt som tätt. Tur det inte är kallare.

 
Hebbe

Hebbe

26 november 2011 18:01

Hej du,ja det blev en jättefin dag även här i mina trakter +9 och sol,
Nej det var en rejäl bit av hörnet som var bortrivet,,så jag trixade till det,gossen till höger saknade ben,,så han fick låna ben av gossen till vänster,sen lite mer retusch och då blev det rätt bra..Haé Kram.

http://farfar0hebbe.wordpress.com

Yvonne

26 november 2011 21:31

Jättefint gjort :)

 
annemon

annemon

26 november 2011 18:09

Fina bilder har varit in och kollat på din hemsida.Tråkigt att dom satsar på grönområdet före huset.Trevlig helg även till dig.

http://annemon.bloggagratis.se

 
Vicke

Vicke

27 november 2011 16:37

Jag vet att du inte har gjort dom för det har jag gjort, ha en fin kväll nu

http://vickes.bloggplatsen.se

Yvonne

27 november 2011 19:18

Andra kanske ine vet det :) Tack detsamma.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:24


Här kommer något för er som gillar jänkare.   Jag besökte Power Big Meet ute på Hovby i Lidköping på torsdagen den 6:e Juli. Bil utställningen var mellan 6 - 8 Juli och brukar annars vara i Västerås. Hovby flygfält är mycket större så i år när Po...

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:14


Hej!   Posthorns snäckorna i nano akvariet frodas vilt och jag har fått åka lämna en hel drös till olika Zoo affärer. Jag har fläckiga, bruna, rosa och rödaktiga. Om någon är intreserad så får ni gärna komma och hämta. Jag kan även skicka mot por...

Av Yvonne - 26 juni 2017 21:00


Hejsan!   Kommer inte ihåg när jag senast skrev inlägg här i bloggen. Jag skaffade mig en fiol i slutet av februari. En Stentor student 2 som jag skickade efter från Thomann i Tyskland. Sedan dess har jag övat och övat och knappt rört datorn, och...

Av Yvonne - 12 mars 2017 18:11


Hejsan! Jag har börjat lära mig spela fiol, eller försöker i alla fall. Jag får ont i högra armen och handleden när jag vrider den runt stränghållaren, men vad kan man vänta sig när man är 50 år och har fibro. Har aldrig hållit i en fiol förut men ha...

Av Yvonne - 5 december 2016 12:51

Hejsan!   Snön den lyser med sin frånvaro, häromkring där jag bor i alla fall. Tur man har Gimp att tillgå så man kan göra fina Juliga animationer att dela ut.   Höger klicka bara på animationerna eller bilderna och spara ner bild som. Eller ...

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards