Bobacken

Direktlänk till inlägg 11 november 2011

Trevlig helg på er :)

Av Yvonne - 11 november 2011 21:20

                       


Jag hoppas ni får en trevlig helg, men ta det lungt i trafiken. Dimman gör att det blir vått på vägbanan, och nu är det minus grader på nätterna. Varning för glashalka. Jag minns en gång när jag var 10 år. Tidigt en morgon när det var Jullov, så var vi på väg in till sta´n. Jag skulle till Fritids och min fostermamma skulle jobba. När vi kom upp på asfaltsvägen mellan Vinninga och Truve så gasade min fostermamma på, utan en tanke på hur väglaget var. Vi kom till en kurvig del av vägen där man fick åka lite slalom, och rätt som det var så började bilen att slänga. Ni kommer väl ihåg den där visan än slant han dit och än slant han dit å än slant han ner i diket, osv. Så kändes det och så var det. Bilen fick sladd och vi kanade ner i ena diket, men bilen for upp på vägen igen och lade sig på sidan. Jag hade suttit i baksätet och på den tiden var det inte vanligt att man hade bälte på sig i bak. Men det gick bra ändå för vi krashade aldrig in i något trä, vilket var tur, för vägen kantades av stora träd. Det gick bra men vi fick vänta tills hjälp kom. Då fick vi klättra ut på sidan av bilen och på en stege som någon hade hämtat. Först när vi stod på vägen märkte vi hur halt det var. Det gick knappt att stå på vägen för den var rena skridsko banan. Det hade duggat under natten och sedan hade det frusit på. Vi fick hjälp med att vända bilen rätt igen och sedan åkte vi vidare in till sta´n, fast hela ena sidan på bilen var skrapad, men den gick och vi körde i krypfart. Tänk på att vintertid när det är dimma ute och minus grader. Då fryser vägbanorna på så man nästan kan åka skridskor på vägen. Då biter knappt dom bästa dubbdäck man kan få, om man inte använder däck för isracing.

 
 
Hebbe

Hebbe

11 november 2011 22:51

Hej du,,Jodå det är rönnbär,det är nog en 10-12 sådana planterade runt kyrkogården här,,några av dom är renätna av fåglar..Ja isiga asfalterade vägbanor kan vara förädiska,och dubben biter ju inte då,,men jag ska inte ut och köra någon längre sträcka förrän på söndag,då tar jag det lugnt..Haé Kram.

http://farfar0hebbe.wordpress.com

 
Ingen bild

Lars Intedinbror

11 november 2011 23:53

Trevlig helg på dig också. Snygg animering, är det ett mot ljus kort som är grunden? Tur att det gick bra på avåkningen

Yvonne

12 november 2011 10:51

Nej det är en bild som jag laddat upp i Gimp och som jag sedan dubblerat till flera, och som jag sedan klickat av så bara ett lageröga syns, tex på det första lagret. Jag vet inte om du har Gimp, men i programmet så går man in på filter och sedan ljus å skugga och supernova där du ställer in hur du vill ha det. Du ställer in supernovan olika för varje bild och klickar fram ögat för varje lager du gjort en supernova i. Sedan kan du se hur det blivit genom att gå in på filter igen och animationer. Vicke var bra på att visa hur man gjorde, för han lade upp instruktionsbilder i sin blogg.

 
annemon

annemon

12 november 2011 07:44

Fin bild och trevlig helg till dig med.
Tur man inte behöver ge sig ut i trafiken på morgonen i alla fall.

http://annemon.bloggagratis.se

 
Fenixmona

Fenixmona

12 november 2011 09:03

Fruktansvärt farligt och mycket förädiskt nu! Man ser ju inte isen...svart halka kallas den för och gubben råkade ut för detta igår på väg till jobbet...Det gick bra, men han fick formligen krypa fram! Kramiz!

http://fenixmonasliv.blogspot.com

 
Veiken

Veiken

12 november 2011 17:27

Den första halkan är den allra lurigaste. Likadant varje år. TRUVE? Ligger det strax utanför Lidköping? Där firade vi Midsommar i flera år.. Ha det gott och en fin lördagskväll. :)

http://www.veiken.se

Yvonne

12 november 2011 20:45

Man åker mot Källby och Götene, men man passerar Filsbäck först :) Om man åker från Lidköping så har man Vänern på vänster sida. När jag var liten så firade vi midsommar i Källby där vi dansade runt midsommarstången inte långt ifrån kyrkan.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:24


Här kommer något för er som gillar jänkare.   Jag besökte Power Big Meet ute på Hovby i Lidköping på torsdagen den 6:e Juli. Bil utställningen var mellan 6 - 8 Juli och brukar annars vara i Västerås. Hovby flygfält är mycket större så i år när Po...

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:14


Hej!   Posthorns snäckorna i nano akvariet frodas vilt och jag har fått åka lämna en hel drös till olika Zoo affärer. Jag har fläckiga, bruna, rosa och rödaktiga. Om någon är intreserad så får ni gärna komma och hämta. Jag kan även skicka mot por...

Av Yvonne - 26 juni 2017 21:00


Hejsan!   Kommer inte ihåg när jag senast skrev inlägg här i bloggen. Jag skaffade mig en fiol i slutet av februari. En Stentor student 2 som jag skickade efter från Thomann i Tyskland. Sedan dess har jag övat och övat och knappt rört datorn, och...

Av Yvonne - 12 mars 2017 18:11


Hejsan! Jag har börjat lära mig spela fiol, eller försöker i alla fall. Jag får ont i högra armen och handleden när jag vrider den runt stränghållaren, men vad kan man vänta sig när man är 50 år och har fibro. Har aldrig hållit i en fiol förut men ha...

Av Yvonne - 5 december 2016 12:51

Hejsan!   Snön den lyser med sin frånvaro, häromkring där jag bor i alla fall. Tur man har Gimp att tillgå så man kan göra fina Juliga animationer att dela ut.   Höger klicka bara på animationerna eller bilderna och spara ner bild som. Eller ...

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards