Bobacken

Direktlänk till inlägg 1 november 2011

Det löste sig, men fy va svettigt det blev

Av Yvonne - 1 november 2011 08:42

Igår skrev jag i bloggen att jag sett att dubbla hyror dragits från mitt konto. Ringde då på en gång till Riksbyggen, men där kunde dom inte se än om dom fått in pengar från mig. Vaknade tidigt i morse av att Smillan bråkade. Gick då upp på en gång och ringde igen. Lite tidigt var det så jag fick ringa om igen.  När jag ringde igen senare så kunde dom fortfarande inte se några pengar som var på väg in, och eftersom hon jag pratade med inte själv hade någon internet bank, så var det svårt för henne att förstå vad jag såg på skärmen framför mig. Hon pratade med andra runt omkring sig och sedan sa hon att hon skulle ringa upp mig igen. När hon ringde upp mig senare så hade dom på något sätt lyckats se någonstans att pengar var på väg in och att jag betalat dubbelt. Så senare under dagen efter 15:00 så skulle jag ha tillbaka pengar på mitt konto. Jag rådfrågade om kommande E-fakturor jag fått från Riksbyggen också, för jag hade fått 2 st med samma datum igen såg jag. Hon hjälpte mig att kolla upp vilken av dom som var riktig och så skulle jag ta bort den andra. Om jag nästa gång skulle få in E- fakturor med samma slutdatum så skulle jag ringa in igen och kolla vilken av dom som var ok, sa hon. Obs! Det känns väldigt konstigt det här med att flytta över pengar så här. Man ser dom ju aldrig längre, och rätt som det är så är dom bara borta.

 
 
Ingen bild

Micke

1 november 2011 10:07

Fick också dubbla fakturor, från Lidköpings el. Använder Swedbank, och det var visst de som hade gjort något galet. Men det löste sig. :)

Yvonne

1 november 2011 14:01

Vet inte vems fel det var. Jag hade fått dubbla räkningar från Riksbyggen med olika faktura nr. Vem vet, någon kanske försökte sno pengar :(

 
Ingen bild

Lars

1 november 2011 12:06

Vad fint att det ordnade sig.

Yvonne

1 november 2011 14:02

Ja! betala dubbal hyror tänker jag inte göra :)

 
Fenixmona

Fenixmona

1 november 2011 17:38

Oj, det är lite farligt ju, jag har också Riksbyggen men har autogiro...det kan ju bli likadant där då, så det är kanske bäst att hålla koll! Kramiz

http://fenixmonasliv.blogspot.com

Yvonne

1 november 2011 18:02

Dom drar hyran också från min internet bank genom autogiro. Jag får en E-faktura från dom in på min internet bank, och genom en inställning där så dras E-fakturan automatiskt.

 
Veiken

Veiken

1 november 2011 18:50

Vilken tur att det öste sig. Det gäller att vara observant, så att allt blir rätt.
Det är inte så kul att ha dubbla betalningar! Ha det så gott!

http://www.veiken.se

 
Fenixmona

Fenixmona

2 november 2011 06:07

Godmorgon i stugan denna onsdag! Så gott att komma ner till jobbet idag! Jag blir alldeles för slapp när jag är hemma. Kramiz

http://fenixmonasliv.blogspot.com

 
annemon

annemon

2 november 2011 07:12

Usch och fy det där lät inte trevligt lite oroväckande tycker jag, tänk att man måste ha ständig koll på vad andra gör med ens pengar vi har ju internetbank men bara ett par räkningar ensom dras med autogiro och en med e-faktura som man måste godkänna själv innan det dras. Då har man ju kollen själv.
Ha en bra dag.

http://annemon.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:24


Här kommer något för er som gillar jänkare.   Jag besökte Power Big Meet ute på Hovby i Lidköping på torsdagen den 6:e Juli. Bil utställningen var mellan 6 - 8 Juli och brukar annars vara i Västerås. Hovby flygfält är mycket större så i år när Po...

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:14


Hej!   Posthorns snäckorna i nano akvariet frodas vilt och jag har fått åka lämna en hel drös till olika Zoo affärer. Jag har fläckiga, bruna, rosa och rödaktiga. Om någon är intreserad så får ni gärna komma och hämta. Jag kan även skicka mot por...

Av Yvonne - 26 juni 2017 21:00


Hejsan!   Kommer inte ihåg när jag senast skrev inlägg här i bloggen. Jag skaffade mig en fiol i slutet av februari. En Stentor student 2 som jag skickade efter från Thomann i Tyskland. Sedan dess har jag övat och övat och knappt rört datorn, och...

Av Yvonne - 12 mars 2017 18:11


Hejsan! Jag har börjat lära mig spela fiol, eller försöker i alla fall. Jag får ont i högra armen och handleden när jag vrider den runt stränghållaren, men vad kan man vänta sig när man är 50 år och har fibro. Har aldrig hållit i en fiol förut men ha...

Av Yvonne - 5 december 2016 12:51

Hejsan!   Snön den lyser med sin frånvaro, häromkring där jag bor i alla fall. Tur man har Gimp att tillgå så man kan göra fina Juliga animationer att dela ut.   Höger klicka bara på animationerna eller bilderna och spara ner bild som. Eller ...

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards