Bobacken

Direktlänk till inlägg 30 april 2015

Trevllig Valborg och 1 Maj på er

Av Yvonne - 30 april 2015 19:38

Om ni eldar så se till att titta efter så inga kottar ligger och sover under riset.

 

 

 

Massor med igelkottar stryker med på våren när folk eldar upp gammalt ris, speciellt vid Valborg då man under hösten samlat upp en massa ris som sedan legat hela vintern. En perfekt plats för små kottar att gå i ide under, och även för andra djur. Något tips dom visade på tv, var att flytta på högen till ett annat ställe innan man tänder på. Kottarna lever ett farligt liv och det är många som blir överkörda på vägarna varje sommar också. 

 

Skälv har jag aldrig firat Valborg med att sjunga in våren på svenskt tradionellt vis. Jag ska sitta framför tv:n som vanligt, men ikväll så ska jag ha räkfrossa, jag och missarna.

 

Nu längtar jag efter värme och sol så jag kan börja pyssla om bilen, så jag slipper tänka på det mer. Varje vår byggs en indre stress upp då jag bara längtar efter att göra bilen fin igen, och ta hand om ev. rost som uppkommit. Igår så var jag och köpte bromsslangar och det nya vaxet från sonax. Jag har även skaffat mig en ny mobil med 3Pott för 99:- månaden. Mitt gamla abonnemang med telenor, för 99:- som jag får ringa upp, har gått ut och behövde förnyas, men dom har slutat med just det abonnemanget. Då såg jag i Elgigantens reklam blad att 3 hade ett liknande abonnemang på en Sony xperia E4. Problemet var att Elgiganten hade inte mobilerna hemma. Jag skulle få vänta i en vecka. Va! Jag tycker att när man går ut med sådan här reklam så ska man ha det man gör reklam för hemma.

 

Nu hade Phone house samma erbjudande, så jag ringde dit och kollade om dom hade mobilerna... och dom hade en, på lagret. Jag åkte dit på studs.

 

Min gamla mobil är en med knappar och 2 pixlars kamera som jag haft i ca 6 år, och jag har alldrig haft en med pekskärm förut. Jag får ringa upp och surfa för 99:- utan att behöva betala mer, om jag inte överskrider beloppet. Den nya mobilen har en 5 tums skärm och är nästan som iphone. Jag får skaffa mig en skyddsfodral till den, för att inte göra sönder den, det första jag gör. Min gamla mobil passar precis i handen, men den nya är dubbelt så stor och är klumpig att hålla i. Men det ska bli skoj att använda den. På tisdag ska jag till Phone house igen och få hjälp med att installera mina gamla adresser från den gamla mobilen till den nya. Jag ska få lite undervisning också hur man använder den. Jag har hittat en massa info på nätet om mobilen och om mitt abonnemang, och jag har förstått att med det abonnemanget jag har så blir det dyrt att surfa med den, men jag kommer ta en massa bilder med den och filma, så ett minneskort får jag nog också inhandla.

 

Jag använder knappt min mobil annars, utan har den och använder den mest vid tillfällen då man behöver hjälp. Det känns tryggt att ha en mobil med sig när man är ute och far med bilen.

 

 

 

Än så länge har bilen tuffat och gått, utom då när batteriet kortslöt sig och jag fick skaffa ett nytt.

 

Ha nu en trevlig afton på er och ta det lugnt med festandet.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:24


Här kommer något för er som gillar jänkare.   Jag besökte Power Big Meet ute på Hovby i Lidköping på torsdagen den 6:e Juli. Bil utställningen var mellan 6 - 8 Juli och brukar annars vara i Västerås. Hovby flygfält är mycket större så i år när Po...

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:14


Hej!   Posthorns snäckorna i nano akvariet frodas vilt och jag har fått åka lämna en hel drös till olika Zoo affärer. Jag har fläckiga, bruna, rosa och rödaktiga. Om någon är intreserad så får ni gärna komma och hämta. Jag kan även skicka mot por...

Av Yvonne - 26 juni 2017 21:00


Hejsan!   Kommer inte ihåg när jag senast skrev inlägg här i bloggen. Jag skaffade mig en fiol i slutet av februari. En Stentor student 2 som jag skickade efter från Thomann i Tyskland. Sedan dess har jag övat och övat och knappt rört datorn, och...

Av Yvonne - 12 mars 2017 18:11


Hejsan! Jag har börjat lära mig spela fiol, eller försöker i alla fall. Jag får ont i högra armen och handleden när jag vrider den runt stränghållaren, men vad kan man vänta sig när man är 50 år och har fibro. Har aldrig hållit i en fiol förut men ha...

Av Yvonne - 5 december 2016 12:51

Hejsan!   Snön den lyser med sin frånvaro, häromkring där jag bor i alla fall. Tur man har Gimp att tillgå så man kan göra fina Juliga animationer att dela ut.   Höger klicka bara på animationerna eller bilderna och spara ner bild som. Eller ...

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards