Bobacken

Direktlänk till inlägg 30 mars 2012

Idag tog jag en sväng till Hornborga sjön

Av Yvonne - 30 mars 2012 18:29

För att komma ut lite och se lite annat, och prova dom nya sommardäcken riktigt ordentligt. Dom var helt ok, och greppade vägbanan riktigt bra och bilen gick verkligen stabilt nu. Även bromsarna kändes mycket bättre. Tänk va ett par nya däck kan göra, och då köpte jag inte ett par dyra märkes däck. Kommer inte ihåg namnet på dom nu, men dom var dom billigaste däcken som dom sålde på Bil allt och jag fick dom för lite över 1000 lappen för 2 st. Och bilen går som ett spjut och är skön att åka i, men himmel va folk kör. Där det är 80 på vägen mellan Skara och Falköping, där kör dom som om det vore en racerbana. Nya lyxåk kör dom också så jag börjar känna mig riktigt ensam i min gamla Ford Sierra 88:a, för alla har ju nästan nya bilar nu för tiden. Men tro det eller ej. På samma parkering där jag har min bil, står en till Ford Sierra 89:a som är röd. Det enda som skiljer är att den har fyra dörrar och har ett annat bakparti. Den bilen är också i bra i skick för att vara så gammal, för den har mest stått i ett garage. När jag var för en vecka sedan och kollade luft trycket i däcken, så var ägaren till den andra Sierran där också. Där stod våra röda sierror och glänste intill varandra, och jag kunde inte låta bli att skratta när jag såg folk stirra på våra bilar. Vi får nog starta en klubb tror jag sa jag. En klubb för röda gamla sierror.

Nog pratat om bilar. Jag hade med mig min lilla kamera till Hornborga sjön, för jag tänkte jag skulle lyckas få några bra bilder. Men fåglarna dom var en bit bort, och folk som var där och kikade på dom, hade enorma kameror med sig, med långa "objektiv". Hoppas jag skrev rätt nu. Jag plockade fram min lilla canon powershot och försökte zooma så gott det gick, men jag kände mig nästan som en katt bland hermeliner. Dom bästa bilderna blev dom ozomade bilderna, men fåglarna blev så små då. Sedan fösökte jag ta bilder på flygande traner, men det var lättare sagt än gjort. Kallt som attans var det också där uppe på kullen där man stod. Jag hoppas i alla fall att ni kan se att det är traner som är på bilderna, och en hel del svanar också. Det fanns alla möjliga fåglar där, så som tärnor, änder, kråkor, svanar och så vet jag att det ska finnas örnar också, men sådana fåglar såg jag inte.

Klicka på bilderna så blir dom större.


  


                                                 


 
 
annemon

annemon

30 mars 2012 19:39

Många bilder från hornborgarsjön kul att få se. Vad bra att du blev nöjd med din nya däck på bilen,visst en del kör ju som galningar.
ha en fin helg/kram

http://annemon.bloggagratis.se

 
Fenixmona

Fenixmona

31 mars 2012 05:39

Massor av fina kort fick du till, trots kylan. Idag hade det säkert varit ännu kallare för nu har kylan dragit ner över oss...Här har vi frost denna morgon! Kramiz

http://fenixmonasliv.blogspot.com

Yvonne

31 mars 2012 18:16

Ja kallt värre var det idag :( Brrr.

 
Fenixmona

Fenixmona

1 april 2012 07:32

Ännu kallare här idag men ingen snö, så det är ju ändå glädjande! Kramiz

http://fenixmonasliv.blogspot.com

 
Ninja

Ninja

1 april 2012 20:07

Vad härligt med Sierran jag har avverkat ett antal sådana, nu står en Mondeo på parkeringen :)

http://nordtellus.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:24


Här kommer något för er som gillar jänkare.   Jag besökte Power Big Meet ute på Hovby i Lidköping på torsdagen den 6:e Juli. Bil utställningen var mellan 6 - 8 Juli och brukar annars vara i Västerås. Hovby flygfält är mycket större så i år när Po...

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:14


Hej!   Posthorns snäckorna i nano akvariet frodas vilt och jag har fått åka lämna en hel drös till olika Zoo affärer. Jag har fläckiga, bruna, rosa och rödaktiga. Om någon är intreserad så får ni gärna komma och hämta. Jag kan även skicka mot por...

Av Yvonne - 26 juni 2017 21:00


Hejsan!   Kommer inte ihåg när jag senast skrev inlägg här i bloggen. Jag skaffade mig en fiol i slutet av februari. En Stentor student 2 som jag skickade efter från Thomann i Tyskland. Sedan dess har jag övat och övat och knappt rört datorn, och...

Av Yvonne - 12 mars 2017 18:11


Hejsan! Jag har börjat lära mig spela fiol, eller försöker i alla fall. Jag får ont i högra armen och handleden när jag vrider den runt stränghållaren, men vad kan man vänta sig när man är 50 år och har fibro. Har aldrig hållit i en fiol förut men ha...

Av Yvonne - 5 december 2016 12:51

Hejsan!   Snön den lyser med sin frånvaro, häromkring där jag bor i alla fall. Tur man har Gimp att tillgå så man kan göra fina Juliga animationer att dela ut.   Höger klicka bara på animationerna eller bilderna och spara ner bild som. Eller ...

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards