Bobacken

Alla inlägg den 14 mars 2012

Av Yvonne - 14 mars 2012 12:07

Speciellt ute på balkongen och bilen som jag vill fräsha upp efter vintern. Tvättade den igår och lite rost börjar glimta fram, och jag vill måla över det med Isetrol igen, och börja vaxa upp lacken. Men jag får vänta till i april då jag hoppas allt är lite torrare och vägarna mindre dammiga och jag slipper tvätta bilen mer med avfettning. Jag ska också köpa 2 nya sommardäck och byta olja och olje filter. Det fina vädret gör att jag vill sätta igång på en gång och jag byter nog däck så tidigt som möjligt för igår när jag skulle börja tvätta så uptäckte jag att ena bakdäcket var nästan tomt. Jag brukar kolla däcken innan jag sätter mig i bilen och ska köra den, men nu hade glömt det. Som tur är har jag en burk med "luft" i med mig, som jag bär med mig i en påse när jag ska köra. Som tur var så fanns det lite luft i däcket i alla fall så jag hade inte kört på fälgen, vilket jag en gång har gjort för många år sedan med ett sommar däck. Då lät det välldigt. Jag ska beställa däck på måndag tänkte jag, samtidigt som jag köper olja mm. Däcket som läcker får jag laga lite längre fram när jag sparat lite mer igen. Snart är det sommar och jag ser fram att göra lite somriga grejer igen, och då blir lite dyrare att leva med allt vad det innebär.


 

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards