Bobacken

Alla inlägg den 17 mars 2012

Av Yvonne - 17 mars 2012 18:46

Och när jag scannade av bilden så blev ögon ännu mindre än vad jag tyckt vad dom var. När jag började måla på kattungen strax vid nyår så tyckte jag redan från början att ögonen blev för små till kattungens storlek. Försökte rätta till det men det är lite svårt när man målar med pastell. Nosen och munnen blev för stora så katten ser ut som en korsning mellan ett lejon å en katt. I boken jag köpte på bokrean, där i står det hur man ska göra för att få till rätt mått, och hur man förstorar och förmisnkar. Jag ska ta en dag och skissa av något med hjälp av "hjälp linjer" som man ritar upp först. Jag försökte rätta till målningen i Gimp och Iwarp för att den skulle se bättre ut. Så här kan ni jämnföra dom. Obs! Jag ska scanna av original bilden senare. Det är en bild i en stor almanacka som jag målat av.


Här kommer originalet:


  


Och här kommer den omgjorda bilden:


  


Tänk när jag tittar på bilden så ser inte ögonen riktigt så små ut på riktigt, men så fort jag scannade av den så blev ögonen mindre. Tänk va man kan bli förvillad. Det är tur att det finns hjälp medel att ta till för att få rätt storlek på propitionerna. Då slipper man stirra som en galning så man får ont i ögon och huvud. Ha nu en fin lördags kväll på er.

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards