Bobacken

Alla inlägg den 23 mars 2012

Av Yvonne - 23 mars 2012 19:11

Idag tog jag mina fiskegrejor och åkte ut en sväng till Fyren i Lidköpingshamn, 1:a gången i år och vädret var helt underbart. Är det verkligen bara 23:e Mars ? Det var nästan vindstilla och vattnet låg spegelblankt, men det syntes att vintern varit stormig för intill strandkanten så låg det ett stort träd tvärs över vägen som kastats upp av vågorna. Jag stod kastade inte så länge eftersom det var första gången i år och min axel kändes inte så ok, så jag tog det lugnt. Ingen fisk högg men längre ut så fiskade en Skarv för fullt. Den dök titt som tätt och jag såg att små fisk slog här och där. Jag hade med mig kameran för att föreviga den här vackra dagen, för det är inte varje Mars så det är sådant här väder. På vägen sedan tillbaka till bilen, så upptäckte jag att i inhägnanden som jag tidigare trott att dom haft får i, så gick det några små Highland cattle istället. Det verkar va välldigt poppulärt att ha sådana här små lurviga boskap nu för tiden, och dom tål en hel del busväder också. Dom har  förmodligen gått där hela vintern och en av dom var verkligen nyfiken. Folk som gått eller cycklat förbi måste ha matat dom med godsaker. Jag såg att stängslet sattes upp redan förra året och man fick akta sig för att inte få stötar, för det hängdes upp små gula lappar som varnade för att det var ström i det. Jag tänkte då att nu kommer det nog gå får där, eftersom det var får stängsel, så gissa om jag blev förvånad att se kossor där. Kossorna går nere vid västra hamnen i Lidköping, inte långt från innerstan.

Klicka på bilderna så blir dom ännu större.


  


  


På middagen idag så satt jag och kluddade och ritade på en bit kartong. Jag blev så fokuserad så jag missade avsnitten med Hem till gården som jag brukar se på var dag. Jag hade tänkt rita människor med i bilden, för i en bok som jag slagit upp som handlade om pirater så fanns det en liknande byggnad som jag använde som mall och gjorde sedan lite ändringar och ritade ur fantasin. När man köpt lite ritmaterial så måste man ju använda grejorna lite. Jag satt ute på min inglasade balkong och det var så underbart skönt där. Mina katter höll mig sällskap och Smillan fångade flera flugor och några andra insekter som vaknat till liv. Borde sätta upp varningskyltar om att här bor en insektsätande katt, så håll er borta annars är det godnatt. 


   

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards