Bobacken

Direktlänk till inlägg 9 mars 2012

Vill ni hänga med till kusten?

Av Yvonne - 9 mars 2012 09:50

Igår var jag på LDL och köpte 2 st rit och sketch set i plåt etuier. Jag kunde inte låta bli att köpa bägge för dom kostade bara 39:- st, och vad får man för det om man ska köpa samma material i en hobby/bok affär. Vet inte hur kvalite´n är men det duger bra till en "nybörjare". Ska senare skaffa Fixativ som man sprayar över bilden med sedan, så att den ska hålla längre, ifall att jag skulle få till en bild som jag gillar. Jag har köpt mål/tecknings material på LDL tidigare och det verkar va bra åtgång på dessa grejer där. När det var bok rea så köpte jag också en bok som heter: Lär dig teckna, som lär ut olika tekniker. I boken står det att man inte ska va för noga när man ritar eller målar olika saker. Man ska låta fantasin leka lite och igår kväll satt jag och försökte få till vågor som slog mot en strandkant, ur fantasin. Jag följde bara instruktionerna i boken om hur man skulle göra och skapade sedan en egen bild, och det var kul och mindre ansträngande för ögonen, eftersom jag slapp stirra mig blind på en bild som jag skulle rita av, och vara noga. Men jag får nog träna lite mer på att måla mer vågor i alla fall. Det var första gången som jag försökte mig på att måla vågor som slår mot en strand och jag vet inte riktigt om det ser verkligt ut. Men det är väl bara att träna, men nästa gång ska jag nog sätta en fiskmås eller något annat i bilden.


  


Den här boken var det jag köpte.


  


Och det var dom här etuierna med rit och målningsmaterialet var det jag köpte.

Och den här tekningen satt jag och plitade ihop igår kväll.


  


Min färg i scannern/skrivaren är slut, men lite längre fram så kan det va kul att skriva ut en bild att måla av. Jag har många fina sjömotiv som jag skulle vilja måla av. Jag har ju svart färg visserligen, men det blir inte riktigt samma sak.


  

Och


 

 
 
Fenixmona

Fenixmona

10 mars 2012 08:20

Nej, svartvitt blir nog inte samma sak förståss...Du är så duktig med din dator och din härliga kreativitet! Just nu har jag fullt upp att klara min vardag. Kramiz

http://fenixmonasliv.blogspot.com

 
annemon

annemon

11 mars 2012 08:23

Fin header är det du som sitter och fiskar hihi. Vad duktig du är på att rita ser ju bra ut.
Ha en fin söndag.

http://annemon.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:24


Här kommer något för er som gillar jänkare.   Jag besökte Power Big Meet ute på Hovby i Lidköping på torsdagen den 6:e Juli. Bil utställningen var mellan 6 - 8 Juli och brukar annars vara i Västerås. Hovby flygfält är mycket större så i år när Po...

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:14


Hej!   Posthorns snäckorna i nano akvariet frodas vilt och jag har fått åka lämna en hel drös till olika Zoo affärer. Jag har fläckiga, bruna, rosa och rödaktiga. Om någon är intreserad så får ni gärna komma och hämta. Jag kan även skicka mot por...

Av Yvonne - 26 juni 2017 21:00


Hejsan!   Kommer inte ihåg när jag senast skrev inlägg här i bloggen. Jag skaffade mig en fiol i slutet av februari. En Stentor student 2 som jag skickade efter från Thomann i Tyskland. Sedan dess har jag övat och övat och knappt rört datorn, och...

Av Yvonne - 12 mars 2017 18:11


Hejsan! Jag har börjat lära mig spela fiol, eller försöker i alla fall. Jag får ont i högra armen och handleden när jag vrider den runt stränghållaren, men vad kan man vänta sig när man är 50 år och har fibro. Har aldrig hållit i en fiol förut men ha...

Av Yvonne - 5 december 2016 12:51

Hejsan!   Snön den lyser med sin frånvaro, häromkring där jag bor i alla fall. Tur man har Gimp att tillgå så man kan göra fina Juliga animationer att dela ut.   Höger klicka bara på animationerna eller bilderna och spara ner bild som. Eller ...

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards