Bobacken

Alla inlägg den 7 september 2012

Av Yvonne - 7 september 2012 20:43

Och det var inte så krångligt :) Jag fyllde en 3 liters bytta med skalade och skurna äpplen. Fyllde på ca 1 dl vatten och kokade äpplena på svag värme under en timme, och jag rörde om emellan åt med en trä slev, eller en visp så äpplena gick sönder mer och mer, så det blev till ett mos. Obs! Det var glas äpplen jag använde, och dom är perfekta att använda till mos eller äpplekaka. När äpplena blivit till mos och inga synliga bitar fanns kvar, så strilade jag i ca 1 dl socker och rörde om, och kokade upp moset igen. Sedan var allt klart och jag hällde över moset i 2 byttor. När moset har kallnat så ska jag frysa in det. Jag har äpplen kvar, så imorgon hade jag tänkt att jag skulle göra mer mos. Men det blir nog inte så mycket. Nu står en äpplekaka i ugnen, som jag tänkt att jag skulle bjuda en speciell vän på i helgen.


 

Det här moset är utan konserverings medel utan helt natura. Om man inte fryser in det, så håller det sig  i ung. en vecka. Ha det gott, och...


 

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards