Bobacken

Alla inlägg den 3 september 2012

Av Yvonne - 3 september 2012 19:08

Jag har ingen trädgård, men en vän som har det och som jag får åka hem till och plocka äpplen, rabarber och bär hos. Hans "glasäpplen" är mogna och dimper ner, och jag har börjat att göra äpple kakor som jag fryser in. Rabarber har jag plockat hela sommaren och som jag gjort kräm av. Idag har jag också tagit en tur ut till skogen för att se om det fanns några trattkantareller, och jo då, det fanns massor som höll på att komma upp, men som inte var så stora än.  


 


På onsdag har jag en tid hos reumatalogen i Skövde, där jag ska ta prover. Jag hoppas jag kan få hjälp med mina torra ögon. Man kan bli deprimerad för mindre. Det bränner och svider över allt pg. av torra slemhinnor. Alla säger att jag ska äta Havtorn, men med min sjukpension, så har jag inte råd med så dyr hälsokost.


 

Den här animationen har jag ladat ner från Vickes hemsida :)


Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards