Bobacken

Alla inlägg den 27 september 2012

Av Yvonne - 27 september 2012 16:49

Om ni får ett sådant här meddelande per e-mail, så klicka inte på någon länk. Banken skickar inte ut sådana här brev.


Bäste kund,

Vi märkte ogiltiga inloggningsförsök till ditt konto online från en okänd IP-adress.
På grund av detta har vi tillfälligt ditt konto.
Vi behöver dig att uppdatera din kontoinformation för din Internetbank ska återaktiveras
vänligen uppdatera dina faktureringsuppgifter idag genom


bara kontrollera de uppgifter du angivit är korrekt.
Med vänliga hälsningar,


SWEDBANK Medlem Services Team




© 2012 SWEDBANK LLC. Alla rättigheter reserverade


Det här brevet damp ner i min e-amil idag, och jag tänkte att nu kör dom med en sådan där raid igen. Någon försöker lura bankkunder som betalar räkningar på internet. Akta! gå inte in på någon länk om ni får ett sådant brev. Kasta det i papperskorgen på en gång och radera det från datorn.

Jag har sparat länken till min sida på favoriter så jag vet att jag går in på rätt sätt och inte på en fejk sida, när jag loggar in. Jag loggade in mig först för att kolla så att allt var ok, efter att jag fått meddelandet, och sedan ringde jag banken för säkerhets skull. Jag blev tillsagd att kasta brevet på en gång, för banken skickar inte ut sådana här meddelanden. För gärna meddelandet vidare.

Av Yvonne - 27 september 2012 10:55

Imorse sov jag riktigt länge, för att vara jag. Vaknade vid halvtio. Men det kanske inte var så underligt. Jag brukar vakna mellan 7:30 - 8:30, och då brukar jag lägga mig senast 2 på natten. Jag har kännt mig dock lite dävig, lite halft som halft förkyld. Ingen halsont men snuvig och nyst, tung i huvudet och lite rosslig. Det är ju förkylnings tider och jag försöker hålla mig frisk genom att dricka nyttiga smothies och tvätta händerna ofta och noga. Men det fuktiga vädret kan man inte rå på.


 


Jag känner att mina luftrör har blivit rossliga och jag är lite hes, så jag ska ta det lugnt ett tag med att prata för mycket, så hoppas jag att det går över snart.

Att äta mycket vitaminrik mat, hoppas jag hjälper till, speciellt "levande" mat som inte är kokt eller stekt. Men än så länge håller jag mig till grönsaker och frukt. Har inte testat Sushi eller något annat rått kött ha ha. Hoppas inte fantasin skenar iväg alltför mycket nu, men det finns folk som faktiskt äter allt rått, men där går gränsen för mig. Men... jag kanske ska testa att äta ett rått ägg någon gång :)


 

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards