Bobacken

Alla inlägg den 21 september 2012

Av Yvonne - 21 september 2012 09:32

Igår, efter flera dagars blåst och regn så lade jag på första varvet lackskydd på bilen. Jag får stå borta vid tvätthallarna, om jag bjuder på tårta sedan :) Det var hur enkelt som helst. Det var bara att skaka om flaskan ordentligt, pumpa i luft och spraya ett område på ca 60 gånger 60 sm stor yta ung åt gången och stryka ut det med tillhörande microtrasa. Hela bilen ska täckas, rutorna också och så ska det torka in ordentligt. Listorna och all plast skulle också sprayas in men torkas av direkt. Men bilen måste vara torr innan, och det fanns lite dagg kvar på tak och huv som jag fick torka bort. Idag ska det komma regn och det mulnar på mer och mer och nu syns inte solen längre som torkar bort det mesta av daggen på bilen. Jag hade tänkt att åka iväg om en halvtimme, men jag får se hur våt bilen är först, och om det börjat regna redan. Imorgon ska det regna hela dagen, men på söndag skulle det spricka upp, och på måndag skulle det bli soligt. Så jag får vääl annars vänta tills dess. Det står i instruktonerna att man inom 3 veckor skulle lägga på 3 lager för att få bästa skydd.Bilen blev jätteblank och fin efter 1:a varvet, och rutorna har nog alldrig varit så rena förut. Funderar på att spraya insidorna också. Under en tur runt Kullen för några dagar sedan så sken solen lågt. Jag fick svårt att se, för insidan av framrutan var flammig. När solen ligger högre så har jaginte haft problem med att se igenom rutan.

Jag ska till tandhygienisten senare på eftermiddagen också, så det ska bli spännande att se hur många hål jag har denna gång. Jag tror jag har ett i alla fall. Jag har börjat bortsa tänderna 3 ggr om dagen istället för 2. Sedan jag har blivit torrare i munnen så har jag fått mer problem med hål i tänderna. Trotts att tandläkaren tippsat mig om att tugga V6 med flour, som jag tuggar på jämt.

Obs! Jag har lagt till en ny avdelning i bloggen också, där ni kan se vad det är för väder i Lidköping just i denna stund. Ha nu en fin fredag på er nu.

 

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards