Bobacken

Direktlänk till inlägg 31 januari 2014

I år är det hästens år

Av Yvonne - 31 januari 2014 13:36

Och det känns faktiskt, tror jag   

 

Jag är född i hästens år, 1966 och i oxens tecken. Jag är en blandning av dom båda.

Ni kan läsa om hästens år 2014 och ert stjärntecken 2014 om ni går in på den här

länken: http://www.astroguide.se/astroguide/kinesiskt-arshoroskop-2014-den-grona-tra-hastens-ar/

Obs! Jag har märkt att länkarna jag lägger in i bloggen inte går att klicka vidare på. Vet inte vad som hänt, men om ni inte kan komma vidare på dom, markera texten och kopiera den. Klistra sedan in den i en sökmotor. 

 

Ni får tro på det eller inte, men det kan vara rätt kul att kolla om dom kan ha rätt. Vi får se    Full fart verkar det i alla fall bli, eller tvärstopp.

 

 


Kika gärna in i min andra blogg som jag visar i hur man gör animationer mm.

Kulmedgimp.bloggplatsen.se

 

Ta det nu lugnt om ni på vägarna måste ut och fara. Jag själv tänker inte ge mig ut förrän på söndag eller måndag, om nu toarullarna räcker. Jag var ute och handlade igår, och lika fort som jag går ut, så blir värken värre i handen. Ryggen mår bättre för jag har flera lager med med både halsdukar, långkalsonger och termobyxor på mig, men handen är det värre med. Jag kan inte skydda den som jag kan göra med ryggen, och när jag borstar bort snö och bär kassar och greppar varor så blir värken molande och ihållande. Om jag inte aktar mig så kan det hugga till ordentligt. Det är kylan som gör det värre, och när jag kommer hem och jag är kinkig så stoppar jag händerna i hett vatten och efter en stund så lindras värken. Jag masserar in den med smärtlindrande gel sedan. Det är likadant varje gång jag går ut, men värre blir det när jag handlar mm. Därför ser jag till att handla ordentligt så maten räcker en vecka, så jag slipper ut och fara i onödan och få ihållande värk.

 

Jag har en cold and hot pack 3M gel, runt handleden när jag klickar med musen. Den ger bra stöd och värmer gott om jag värmt den upp.

 

Ha nu det så gott i helgen och ta det lugnmt när det blir slask och tö, så ni inte drattar på rumpar och gör illa er.

 

 

 

 

 

 
 
Fenixmona

Fenixmona

1 februari 2014 06:07

Det känns inte lockande att ge sig ut på vägarna idag, men vi måste ta oss till Göteborg. Ska åka vid åtta så vi har gott om tid på oss ner. Kramiz

http://fenixmonasliv.blogspot.com

Yvonne

1 februari 2014 21:20

Ha en riktig skön semester.

 
inger Rozén

inger Rozén

2 februari 2014 13:26

Hej
Lyckans Mona.
Nu är det 2 grader + och jag trodde inte mina ögon.Men inomhus är det kallt.
Kram,Inger

http://Chintohs.blogspot.se

 
Ingen bild

Vicke

5 februari 2014 20:12

Kul att du har startat upp en blogg med hur man animerar, jag är fortfarande kvar på sjukhuset.
Ha en fortsatt fin vecka nu

Yvonne

7 februari 2014 14:49

Tack Vicke för att du inte blev arg ;) Jag pendlar mellan att läsa och hålla på med datorn för att få tiden att gå, så här vintertid. Ögonen mår lite bättre av varmluftsfuktaren och gelen, men jag har värk i handledsmusklerna. Hoppas du snart mår mycket bättre så du kan lämna sjukhuset och komma tillbaka till ett normalt och friskt liv. Saknar din blogg så väldigt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:24


Här kommer något för er som gillar jänkare.   Jag besökte Power Big Meet ute på Hovby i Lidköping på torsdagen den 6:e Juli. Bil utställningen var mellan 6 - 8 Juli och brukar annars vara i Västerås. Hovby flygfält är mycket större så i år när Po...

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:14


Hej!   Posthorns snäckorna i nano akvariet frodas vilt och jag har fått åka lämna en hel drös till olika Zoo affärer. Jag har fläckiga, bruna, rosa och rödaktiga. Om någon är intreserad så får ni gärna komma och hämta. Jag kan även skicka mot por...

Av Yvonne - 26 juni 2017 21:00


Hejsan!   Kommer inte ihåg när jag senast skrev inlägg här i bloggen. Jag skaffade mig en fiol i slutet av februari. En Stentor student 2 som jag skickade efter från Thomann i Tyskland. Sedan dess har jag övat och övat och knappt rört datorn, och...

Av Yvonne - 12 mars 2017 18:11


Hejsan! Jag har börjat lära mig spela fiol, eller försöker i alla fall. Jag får ont i högra armen och handleden när jag vrider den runt stränghållaren, men vad kan man vänta sig när man är 50 år och har fibro. Har aldrig hållit i en fiol förut men ha...

Av Yvonne - 5 december 2016 12:51

Hejsan!   Snön den lyser med sin frånvaro, häromkring där jag bor i alla fall. Tur man har Gimp att tillgå så man kan göra fina Juliga animationer att dela ut.   Höger klicka bara på animationerna eller bilderna och spara ner bild som. Eller ...

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards