Bobacken

Alla inlägg den 26 januari 2014

Av Yvonne - 26 januari 2014 22:02

Det är en film som jag kan se på hur många ggr. som helst. Tom Hanks är en av mina favorit skådespelare och han spelar Forrest Gump helt otroligt bra. Jag håller på att se filmen just nu på Tv4 Film, samtidigt som jag sitter och klottrar och skriver på datorn. Imorgon får jag försöka hålla mig borta lite från datorn, jag har väldigt ont i handen/handleden just nu. Det är mer jobb än vad man tror att sitta och göra bilder till  http://kulmedgimp.bloggplatsen.se/ 

 

Vintern gör ju det inte bättre när man har kronisk värk. Men snart är det bara 2 1/2 månad kvar tills man ska sätta på sommardäcken igen. Nästa månad kommer nog gå fort för då börjar vinter OS. Man kommer sitta som fastklistrad vid tv rutan och se på när folk sliter i kylan för att vinna en OS medalj.  När OS sedan är över då har nästan hela februari gått och det är Mars kvar av vintermånaderna. April kan det vara si och så med, men i mitten av den månaden så ska man byta till sommardäcken, och då, då är det sommar, i alla fall enligt mig.

 

Hoppas helgen varit avkopplande trotts kylan. Här har det varit runt 10 minus på nätterna i helgen och det syns på mina växter som står kvar på min inglasade balkong, att nu, nu har det varit för kallt för dom.

 

För att få er lite varma så har jag lagt upp en av filmerna jag gjorde förra sommaren, ute vid Bobacken. Varsegod och njut, om ni har lite tid över.

 

 

 

 

 

 

 

   


Här kommer några roliga bilder på mig som jag gjort i Gimp av "körkortsbilden" jag tog före Jul. Man kan göra väldigt mycket i det programmet bara man vet hur man ska göra. För att kunna göra dessa bilder så har jag laddat ner ett program i Gimp som man kan göra mycket extra effekter med. Jag är så himla glad över att Vicke lärt mig "leka" med Gimp.

 

   

 

Tänk va fort det går att göra lite konst, bara man vet vilka knappar man ska trycka på   

 

Nu får ni ha det så bra så länge så får vi se när jag tittar in nästa gång i bloggen. Imorgon så måste jag vila handen. Jag vet en sak som lindrar värken lite, det är att stoppa händerna i hett vatten. Inte för hett bara   

 

Ha det så gott nu.

 

 

 

 



Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards