Bobacken

Alla inlägg den 12 januari 2014

Av Yvonne - 12 januari 2014 13:05

 

Och så här såg det ut untanför där jag bor i morse.

 

     

Jag får nog ställa in min pelargonia om det blir kallare. Balkongen är inglasad, det är därför det är så immigt på fotona, men den är inte isolerad. Än så länge är det ca 4-3 plusgrader och jag har ställt dom växter jag har kvar där ute intill husväggen. Jag funerar på att ställa pelargonian under köksbordet intill ena väggen. Jag har ingen värme på än i elementet under fönstret och jag vet att pelargonier inte vill ha värme på vintern, men att dom inte heller tål minus grader. När jag jobbade på museét i Skara så ställde vi ner pelargonierna i källarfönstren, men jag har inga fönster nere i källarskrubben, så det kommer bli väldigt mörkt och risken är att jag glömmer vattna den lite emellanåt. Ja ja, om pelargonian stryker med så får ja väl köpa en ny till våren.

 

På vintern kan jag inte ha öppet ut till balkongen så mycket, så för att missarna inte ska bli alltför uttråkade så försöker jag hitta på lite grejer som dom får leka med, som tex. tomma lådor.

 

   

Annars kan man som Nossan, min äldsta katt här sitta och göra sig fin. Hon har tappat jättemycket päls just nu och jag har fått hjälpa henne att kamma av henne, för annars spyr hon upp stora hårbollar, stackarn!

 

     

Av någon anledning så gillar katterna att ligga på baksidan av liggunderlaget. Dom verkar inte vara så förtjusta i "teddytyget".

     

Det är itne lätt att säga åt katter vad dom itne får göra och vad dom får göra, som att tex. inte sitta och gå på borden. Man får helt enkelt försöka torka bort deras tassmärken så gott det går. Fast på vissa ställen får dom absolut inte vara på, och där brukar jag spraya eller lägga något som luktar starkt, så dom håller därifrån.

 

Det blev en sen frukost för mig idag. Jag låg och sov länge. Jag vaknade dock tidigt av en liten mardröm där en polis beskyllde mig för 7 mord, men när jag tittade på honom så såg han förskräcklig ut och jag förstod att det var han som var mördaren och försökte fly. Då vaknade jag. Jag lyckades somna om igen efter att jag tagit en sväng till toaletten. Jag får försöka läsa något annat än deckare tror jag. Jag har ung. 70 sidor kvar att läsa ur boken, när döden kom till Pemberley. Himmel säger jag. Tänk va många det var förr som blev oskyldigt dömda. Jag är väldigt glad över att det finns resurser nu för tiden så man kan hitta den rätta mördaren. 

 

Obs! Jag laddade hem och installerade det här programmet: http://www.adobe.com/se/products/digital-editions.html

 

Nu kan jag lånda hem e-böcker från mitt bibliotek och kanske från andra ställen från nätet, jag har inte kollat upp det än. Men jag har laddat hem Hundraåringen som ett test. Jag hinner dock inte läsa den, men den verkar vara väldigt rolig. Jag ska ladda hem lite böcker senare någon gång, jag kan bara inte sitta och stirra för mycket på data skärmen för länge, pg. av mina torra ögon. När jag har igång datorn så blir rummet plötsligt mycket torrare och jag får sätta igång varmluftsfuktaren så att luften ska bli lite "mildare".

 

Nu börjar solen skina igenom molnen. Jag ska ta och gå en snabb promenad tror jag innan middagen. Men nu åker thermobyxorna på och kanske isdubbarna. Ta det nu lugnt när ni ska ut så ses vi snart igen.

 

 

 

 

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards